וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה לשיאים חדשים על רקע התהוות הממשלה

נתן שבע

12.12.2004 / 11:20

המעו"ף מוסיף 1.7% לרמה של 600 נקודות. טבע עולה 2.2%. מניות הבנקים ממשיכות לטפס

שבוע המסחר בתל אביב נפתח בסערה כשהמדדים המובילים חוצים שיאים נוספים בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות והמדיניות. ממשלת אחדות שצפויה לקום בימים הקרובים והמשך הדיבורים על שלום, והפעם מצידו של המלך עבדאללה, שציין כי חלון הזדמנויות חדש נפתח במזרח התיכון, מקרינים לחיוב על השווקים הפיננסיים. שקט משביתות צפוי לפחות בתקופה הקרובה גם מכיוונה של ההסתדרות, שחתמה על הסכם עם האוצר בנוגע לשכר במגזר הציבורי.

מדד המעו"ף עולה ב-1.7% לרמה של 599.59 נקודות, מדד תל אביב 100 מוסיף 1.5% לרמה של 619.59 נקודות, מדד התל טק 15 מוסיף 1.4%. מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-185 מיליון שקל.

בשוק המט"ח לא מתקיים היום מסחר בדולר ובמסגרת המסחר באופציות נסחר הדולר כמעט ללא שינוי לעומת היציג של יום שישי ברמה של 4.36 שקלים. האווירה חיובית גם בשוק האג"ח כשהשחרים לטווח ארוך מטפסות בשיעורים של עד 0.2%.

בוול סטריט הסתיים שבוע המסחר בירידות שערים קלות על רקע נתוני מקרו מעורבים ולמרות התאוששות בדולר וירידה במחיר הנפט הגולמי לרמה הנמוכה שלו מזה ארבעה חודשים. מדד הנאסד"ק נותר ללא שינוי כשבסיכום שבועי איבד 0.9% ומדד הדאו ג'ונס איבד 0.1%, כשבסיכום שבועי ירד ב-0.5%.

"השוק ממשיך ומפנטז על השלום ומצפה לדיווידנד שייגזר ממנו", אומר הבוקר פעיל בשוק המקומי. "הזרים מפגינים אמון בשוק בישראל וגם הם מריחים שקורה משהו וממשיכים לקנות סחורה בעיקר במניות הבנקים החביבות עליהם", הוא מוסיף.

טבע (טבע :ת"א ) פתחה הבוקר בפער ארביטראז' חיובי של 2.4% ומוסיפה בשעה זו 2.2% במחזור הגבוה בהיקפו - 22 מיליון שקל. החברה קיבלה בסוף השבוע אישור טנטטיווי מה-FDA לשיווק תרופת האוקסיקודון (Oxycodone). האישור ניתן לשיווק טבליות במינונים של 20 ,10 ו-40 מ"ג בשחרור מושהה. קבלת האישור הסופי תאפשר לטבע לשווק את התרופה, כפופה לפקיעת ששה חודשי הבלעדיות שניתנו בשיווק מינונים אלה של התרופה לחברת אנדו. מכירות התרופה במינונים אלה בארה"ב הסתכם ב-12 החודשים האחרונים ב-1.2 מיליארד דולר, במונחי מחיר תרופת המקור.

מניות הבנקים הגדולים ממשיכות לטפס. הפועלים (פעלים :ת"א ) עולה 1.6% ולאומי (לאומי :ת"א ) מוסיפה 1.4%.

מניות הכימיה ממשיכות ליהנות מהאווירה החיובית כשמכתשים אגן (מאתע :ת"א ) עולה ב-1% ומשלימה זינוק של כ-40% מתחילת השנה. לעומתה כי"ל (כיל :ת"א ) עולה ב-2% וסוגרת עלייה של 65% מתחילת השנה.

פרטנר (פרטנר :ת"א ) בולטת בעלייה של 3.8% לאחר שפתחה בפער ארביטראז' חיובי של 4.3%.

אלווריון (אלור :ת"א ) שהשלימה בסוף השבוע את אינטרווייב בתמורה ל-40 מיליון דולר מטפסת ב-1.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully