וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה שיחרור אסירים פלסטינים

12.12.2004 / 12:11

200-100 אסירים ביטחוניים ישוחררו בסוף השבוע הבא, כמחווה למובארק על שיחרור עזאם עזאם. מערכת הביטחון נערכת לבחירות ברשות וצה"ל כבר יצא ממרכזי הערים

הממשלה אישרה לקצר את תקופת מעצרם של אסירים ועצירים ביטחוניים פלסטינים, על פי אמות המידה שקבעה בשנה שעברה.
בקול ישראל דווח, כי תוקם ועדת שרים שתטפל בקיצור המאסר, וכן ועדה בראשות מנכ"ל משרד המשפטים, שתגבש את רשימת המועמדים על פי רשימות והנחיות שתקבל מן השב"כ ומשרות בתי הסוהר.

כתב "הארץ" אלוף בן מוסיף:

ישראל תתחיל היום בהליכים לשחרור 200-100 אסירים פלסטינים, בעקבות ההבטחה שנמסרה לנשיא מצרים, חוסני מובארק, בתמורה לשחרורו של הישראלי עזאם עזאם ממאסרו במצרים. האסירים אמורים להשתחרר בסוף השבוע הבא, לאחר השלמת עבודת המטה והאישורים המדיניים.

הממשלה אישרה את הקמתה של ועדת שרים מיוחדת לשחרור האסירים, בהשתתפות ראש הממשלה, אריאל שרון, שר הביטחון, שאול מופז, השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, שר החוץ, סילבן שלום, ושרת המשפטים, ציפי לבני. הוועדה תקבל בעוד שבוע את עבודת המטה שמרכז מנכ"ל משרד המשפטים, אהרן אברמוביץ', ותאשר את השחרור.

מקורות מדיניים בירושלים אמרו אתמול, שהקריטריונים לשחרור האסירים יהיו בהתאם להחלטות הממשלה מיולי 2003. לא ישוחררו אסירים עם "דם על הידיים" - שהשתתפו בפיגוע שבו נרצחו ישראלים או זרים; ששילחו מפגעים לפיגועי רצח; ששילחו מחבלים מתאבדים ליעדם; מחבלים מתאבדים שנתפסו לפני הפיגוע; משתתפים בפיגועי חטיפה; ומי שעסקו "באופן סדרתי" בייצור אמצעי לחימה "חריגים". אין גם כוונה לשחרר אסירים שנותרה להם תקופת מאסר ממושכת.

מערכת הביטחון ממשיכה בהכנות לבחירות, שיתקיימו ברשות הפלסטינית ב-9 בינואר, במגמה להקל ככל האפשר על מסע הבחירות וההצבעה. צה"ל יצא כבר ממרכזי הערים הפלסטיניות, ומתכנן להרחיק עוד יותר את כוחותיו מהערים לקראת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully