וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס יעסוק בתיאום הבינ"ל של ההתנתקות

11.12.2004 / 7:13

המו"מ בין הליכוד העבודה עשוי להתחיל הערב. 15 מ-19 הח"כים של העבודה רוצים להיות שרים. דיווחים סותרים על מינוי פרס למ"מ רה"מ

צוותי המשא ומתן של הליכוד והעבודה עשויים להיפגש הערב לראשונה, לאחר שלשכת העבודה תאשר את הרכב הצוות שלה, אך כבר כעת דולפים פרטים מהצפוי במו"מ הזה: ראש הממשלה, אריאל שרון, יציע כנראה לעבודה שמונה תפקידי שרים, בהם תיק מיוחד שייבנה לשמעון פרס, שעיקרו התיאום הבינלאומי של ההתנתקות ושיקום עזה.

אתמול בבוקר, בעקבות הצבעת מרכז הליכוד אמש בעד מו"מ להרחבת הממשלה, התקשר שרון, לראשי סיעות העבודה, ש"ס ויהדות התורה, והזמינם באופן רשמי למו"מ. ההערכה היא כי המו"מ יהיה מואץ, במטרה להציג ממשלה חדשה בתוך עשרה ימים.

בערוץ 1 דווח, כי צוות המו"מ של הליכוד יציע לעבודה את משרדי הפנים, התשתיות, איכות הסביבה, המדע והטכנולוגיה, הרווחה והשיכון. במפלגת העבודה, מנגד, מעוניינים במשרדי המשפטים / ביטחון הפנים, העבודה והרווחה, התקשורת, החינוך, התשתיות והתחבורה.

על פי הדיווח, שרון לא ייתן לעבודה את משרד המשפטים, שיישאר בוודאות בידיה של השרה ציפי לבני, לא את משרד התחבורה שיישאר בידי מאיר שיטרית, ולא את המשרד לביטחון הפנים, שעשוי להישאר בליכוד.

יו"ר העבודה פרס, רוצה לשמש כממלא מקום ראש הממשלה, אך על פי הדיווח בערוץ 1, הוא יהיה רק סגן ראש הממשלה, כדי שאם מסיבה כלשהי שרון לא יכול להמשיך בתפקידו, ממלא המקום יהיה מהליכוד. עם זאת, בערוץ 10 דווח, כי פרס ימונה למ"מ, ולשם כך עלה בסביבת שרון רעיון לשנות את החוק, כך שיאפשר שני ממלאי מקום. במקרה כזה, אם יהיה צורך, תצביע הכנסת בעד מינוי ממלא המקום השני, אהוד אולמרט, כמחליפו של ראש הממשלה.

על פי המסתמן כרגע, ייבנה לפרס תפקיד שר מיוחד. התפקיד יכלול את התיאום בינלאומי בנושא ההתנתקות, את האחריות לפעולות לשיקום עזה, ואת הקשר עם המדינות התורמות. הסעיף האחרון הוא פגיעה בשר החוץ, סילבן שלום, שכן הדבר נתון באופן מסורתי בידי משרד החוץ.

ש"ס צפויה להישאר בחוץ מחמת חוסר פופולריות

בנוגע לש"ס אומרים גורמים מאוד מקורבים לראש הממשלה, כי על אף שיתקיים מו"מ עם המפלגה, קטנים מאוד הסיכויים שתצורף לממשלה. זאת משלוש סיבות מרכזיות. הראשונה היא ששרון אינו מעוניין בסרבול שתגרום התנגדותה של המפלגה בהצבעות בממשלה ובכנסת על ההתנתקות. הסיבה השניה היא שאין תיקים לחלק לחברי הכנסת של ש"ס. סיבה נוספת טמונה בסקרים שמעידים, כי אנשי ש"ס אינם אהודים מספיק בקרב הציבור.

יו"ר ש"ס, אלי ישי, הביע ביום חמישי גם הוא פסימיות באשר לאפשרות שש"ס תצטרף לקואליציה, מכיוון "שאין יכולת לשנות באופן מהותי את סדר העדיפויות הערכי של הממשלה הבאה".

יהדות התורה תדרוש שני תפקידים משמעותיים

כתבת "הארץ" מזל מועלם מוסיפה:

לשכת מפלגת העבודה צפויה להתכנס הערב כדי לאשר את פתיחת המו"מ מול הליכוד ולקבוע את צוות המו"מ. ביום ראשון צפוי מרכז העבודה להצביע על תאריך לפריימריס, וביום חמישי הסתמנה פשרה בין פרס לראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לפיה הפריימריס יתקיימו ב-29 ביוני 2005. הקרב הבא במפלגת העבודה יהיה הקרב על התיקים. 15 מתוך 19 חברי הכנסת של העבודה רואים עצמם מועמדים לשרים.

ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה שגובש בקיץ ישמש בסיס להסכם שצפוי להחתם עם הסיעה במו"מ הצפוי לצירופם. הסיעה מתכוונת לדרוש שני תפקידים משמעותיים: או שני תיקים - לא כשרים, אלא כסגני שרים; או תיק ויו"ר ועדת הכספים. המשרדים האפשריים הם פנים, רווחה, תשתיות. ביום חמישי אמר ח"כ משה גפני, כי הקשר בין אנשי שרון ליהדות התורה נשמר עוד מהקיץ, ונראה כי לאחר יציאת שינוי מהממשלה לא צפויים קשיים גדולים בהשגת הסכם. ביום ראשון צפויה סיעת יהדות התורה להתכנס כדי לקבוע מתווה לאופן ניהול המו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully