וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה יוצאת למאבק נגד שידורי רדיו תורניים ופרסומות בערוץ 33

רוני קורן-דינר

20.5.2001 / 17:09

מוטי שקלאר: אם הצעת החוק לשידור הפרסומות בערוץ 33 תעבור, אמליץ בפני מועצת הרשות לבטל כליל את הפיקוח וההסדרה על הערוצים המסחריים החדשים


הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו תציג מחר בפני ועדת השרים לענייני חקיקה את עמדתה בעניין הצעת חוק שידורי רדיו תורניים, וההצעה המחודשת לשדר פרסומות בערוץ 33 של רשות השידור.

על פי הצעת החוק לשידורי הרדיו התורניים, שנרקמה בעת המו"מ הקואליציוני להכנסת ש"ס לממשלה, המדינה תממן מענק הקמה בגובה של 400 אלף שקל לתחנות רדיו המיועדות לציבור החרדי. את הצעת החוק לשידורי הרדיו התורניים יוזמים ח"כ יאיר פרץ, דוד אזולאי ועופר חוגי מש"ס; את ההצעה המחודשת להפיכת ערוץ 33 לערוץ מסחרי יוזם ח"כ ישראל כץ מהליכוד.

הרשות השנייה, המפקחת על זכיונות תחנות הרדיו האזורי, קובלת על כך שבעוד תחנות הרדיו האזורי סובלות מזה שנים מהפרעות בשידוריהן ולא נמצא פיתרון לבעייתן בשל היעדר תדרים - לתחנות התורניות יוקצו לא פחות מ-8 תדרי שידור ארציים. כל זאת, לדברי יו"ר מועצת הרשות, מוטי שקלאר, בעוד שהרשות השנייה נאלצה לדחות בקשות לפרסום מכרזים לתחנות רדיו אזוריות לקהל דובר הרוסית ולקהל דובר האנגלית, בשל מצוקת תדרים.

הרשות טוענת עוד כי לא ייתכן שבעת שבה פועלים כל הגופים הרגולטוריים לאיחוד כל רשויות התקשורת (הרשות השנייה, המועצה לשידורי כבלים ולוויין ורשות השידור) תחת קורת גג אחת, תוקם רשות נוספת מכוח חוק ותפוקח על ידי משרד ממשלתי אחר - משרד הדתות במקרה זה.

"לבד ממענק ההקמה, הצעת החוק מאפשרת לתחנות התורניות שידור תשדירי פרסומות, דבר היוצר תנאי תחרות בלתי הוגנים. מה גם שעל התחנות התורניות לא הוטלה חובת תשלום של דמי זיכיון ותמלוגים, אשר חלה על התחנות האזוריות", כותבת הרשות השנייה בהצגת עמדתה.

ח"כ יאיר פרץ, מיוזמי החוק, טוען בתגובה שמיסוד ערוצי הקודש הוא הכרחי, ואי אפשר עוד להתעלם מצרכיו התקשורתיים של הציבור החרדי. "אם הממשלה תקים רשות תקשורת כוללת, אני אשמח להקפיא את הצעת החוק ולהיכלל במועצה הזו", אמר פרץ ל-TheMarker.com. "באשר לתדרים ולמימון, במקום שבו מצאו תדרים לכל התחנות האחרות שם ימצאו תדרים לערוצי הקודש, והמימון אינו כה כבד כפי שזה נראה. ברגע שימסדו את התחנות נחייב את סגירת כל התחנות הפירטיות, ונפקח על כך שלא יקומו חדשות".

שקלאר הודיע כי הרשות תיאבק בהצעת חוק זו, "אשר מעודדת שמיים פרועים ומובילה לכאוס במפת התקשורת בישראל".

ההצעה למימון ערוץ 33 מפרסומות הועלתה לפני כחצי שנה בידי ח"כ מאיר שטרית, ואף עברה בקריאה ראשונה. ההצעה זכתה לתמיכתה של השרה הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, דליה איציק, ומאידך גררה התנגדות מקיר לקיר בקרב גופי הרגולציה השונים - בגלל הסכנה להיתכנותם הכלכלית של הערוצים המסחריים החדשים שבפתח. לאחר הבחירות בחודש פברואר האחרון, כאשר שטרית הפך לשר, ההצעה בוטלה.

"כמות הפרסומות תוגבל לסכום מסוים, ולא תאיים על הערוצים המסחריים החדשים", אמר היום כץ ל-TheMarker.com. "צריך למצוא לערוץ הזה פיתרון, ולא להמשיך להניח לו ליפול בין הכסאות". שקלאר מצדו הודיע כי אם תעבור הצעת חוק זו הוא ימליץ בפני מועצת הרשות לבטל כליל את הפיקוח וההסדרה על הערוצים המסחריים החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully