וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים סיימו בעליות

אפרת נוימן

10.12.2004 / 0:08

הנאסד"ק הוסיף 0.1% לרמה של 2.129 נקודות והדאו ג'ונס עלה 0.6% לרמה של 10,553 נקודות

המדדים אשר פתחו את יום המסחר בירידות על רקע אכזבה מנתוני התעסוקה ועלייה במחירי הנפט, עשו בהמשך פניית פרסה ועברו לעליות. לשינוי המגמה תרמו התמתנות הירידות במגזר השבבים ודברי נשיא ארה"ב בוש על כך שלא יהיה צורך בהעלאת מסים על מנת לבצע את הרפורמה בביטוח הלאומי. בסיום המסחר הוסיף הנאסד"ק 0.1% לרמה של 2.129 נקודות והדאו ג'ונס עלה 0.6% לרמה של 10,553 נקודות.

מגזר השבבים החל את היום על צד שמאל, עם ירידות חדות בעקבות הפחתת תחזיות של יצרנית השבבים האמריקאית, טקסס אינסטרומנטס, וירידה חדה מהצפוי במכירות הרבעון הנוכחי של שתי יצרניות שבבים נוספות. בהמשך, התמתנו הירידות ל-1.5%, על רקע חדשות טובות שסיפקה חברה נוספת במגזר שגם הוסיפה באופטימיות ש"הרע כבר נמצא מאחור".

מחיר חבית נפט גולמי עלה היום ב-1.4% ל-42.5 דולר. על רקע הירידה האחרונה במחירי הנפט בעולם, תתכנס מחר ועידת שרי הנפט של אופ"ק, ובוול סטריט חוששים כי הארגון יחליט על קיצוץ מכסות הנפט כדי לשוב ולהעלות את רמות המחירים בעולם.

בגזרת המקרו כלכלה התברר היום כי מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה בארה"ב עלה בשבוע שחלף במפתיע ב-8,000 ל-357 אלף תביעות חדשות. צפי הכלכלנים היה לירידה של 14 אלף תביעות. זהו השבוע השני ברציפות בו נרשמה עלייה במספר התביעות החדשות שהוגשו בארה"ב לקבלת דמי אבטלה.

מרבית המניות הישראליות נסחרו היום ללא שינוי דרמטי, אולם מניית אלווריון איבדה 3% ל-12.9 דולר במחזור גבוה מהממוצע והשלימה ירידה של 16% בארבעה שבועות. הירידות במניה הם על רקע מימושים משמעותיים של מנהלי ובעלי מניות בחברה בתקופה האחרונה. ייתכן שגם להתבטאות פסימית של אחד מבכירי חברת המחקר גרטנר בנוגע לעתיד טכנולוגיית ה-WiMax (גישה אלחוטית בפס רחב למרחקים גדולים) יש תרומה לעניין. אתמול אישרה אסיפת בעלי המניות של אינטרווייב האמריקאית את מכירתה של החברה לאלווריון הישראלית, תמורת כ-40.5 מיליון דולר במזומן. לאחר שאושרה העסקה, צפויה השלמת ביצועה בתקופה הקרובה.

יצרנית השבבים, טאואר סמיקונדקטורס, אשר מכרה את אחזקותיה בחברת השבבים סייפן לקרן ההשקעות האמריקאית ג'נרל אטלנטיק תמורת 39 מיליון דולר, איבדה היום 1.3% ל-2.3 דולרים. סייפן מפתחת את תאי הזיכרון בשבבי הפלאש, ועשויה להנפיק את מניותיה בנאסד"ק במהלך השנה הבאה. מכירת 10% מהחברה על ידי טאואר משקפת לסייפן שווי של 390 מיליון דולר. בשוק ההון העריכו לאחרונה כי סייפן תנפיק את מניותיה בשווי של למעלה מחצי מיליארד דולר, כך שהמכירה אתמול משקפת לחברה שוויי נמוך בהרבה.

אורמת טכנולוגיות הוסיפה היום 1.7% למחיר של 17.1 דולר, לאחר שדיווחה כי קיבלה הזמנה לאספקת יחידות כוח בהיקף כספי כולל של 16.9 מיליון דולר. היחידות ישמשו לתקשורת והגנה קטודית בפרויקט צינור הגז באי סחלין ברוסיה. זמני האספקה הצפויים הם בין אוגוסט 2005 למארס 2006 והאישור הסופי של הלקוח צפוי להתקבל עד סוף החודש.

אופטיבייס איבדה 0.8% ל-6 דולרים במחזור מסחר נמוך, לאחר שדיווחה כי מכרה את מערכת מתוצרה למפעילת תקשורת בדבלין. המערכת מאפשרת העברת שידורי טלוויזיה ו-וידיאו על גבי רשת האינטרנט ובשוק העריכו את תמורת העסקה במאות אלפי דולרים.

בבית ההשקעות CIBC הצטרפו היום למגמה הרווחת לאחרונה בקרב האנליסטים והעלו את המלצתם לאם-סיסטמס מ"תשואת מגזר" ל"תשואת יתר" בצרוף מחיר יעד של 25 דולר. בתגובה, הוסיפה המניה 1.3% ל-19.2 דולר.

למרות שבאוסקר גרוס העלו את ההמלצה לאורבוטק ל"קנייה", מ"החזק", עם מחיר יעד של 24 דולר, איבדה המניה 2.8% ל-18.5 דולר.

עוד בין הישראליות, סינרון הוסיפה 4.5% , NDS עלתה 5.8% במחזור גבוה מהממוצע וריט התממשה ב- 5.7% לאחר שהוסיפה 85% מתחילת נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully