וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס הנובל האלטרנטיבי לביאנקה ג'אגר

רויטרס

9.12.2004 / 23:50

הפרס מוענק מידי שנה למצטיינים במאבק בזיהום האוויר, בהפרת זכויות אדם, בעוני ובאיום האטומי. בעבר זכה בפרס גם מרדכי וענונו

"פרס נובל האלטרנטיבי" הוענק היום לביאנקה ג'אגר מניקרגואה על פועלה לקידום זכויות אדם וצדק חברתי. ג'אגר נתפרסמה לראשונה בזכות נישואיה בני שמונה השנים לסולן להקת 'האבנים המתגלגלות', מיק ג'אגר.

ג'אגר חולקת את פרס "החיים הנכונים" לשנת 2004 עם שניים נוספים: השדולה הרוסית לזכויות אדם וחירויות אזרחיות 'ממוריאל', ואיש איכות הסביבה הארגנטינאי ראול מונטנגרו, המקבל את הפרס על עבודתו עם אוכלוסיות ילידיות ועל פעולותיו לשימור משאבים טבעיים.

הפרס, המוענק מאז 1980, מנסה להתחרות עם פרס נובל היוקרתי, אשר נוסד ב-1901 על ידי התעשיין השבדי, וממציא הדינמיט, אלפרד נובל. ערכו של הפרס של עומד השנה על שני מיליון קרונות שבדיות (297,300 דולק אמריקאי). הפרס הוא פרי יוזמתו של אספן הבולים וחבר הפרלמנט האירופי לשעבר, השבדי-גרמני לשעבר יעקב פון אוקסקול.

פרסי הנובל, המוענקים למצטיינים בתחומי השלום, הרפואה, הפיסיקה, הכימיה, הכלכלה והספרות, נראו לפון אוקסקול אקדמיים מדי, וממוקדים באופן צר בעולם התעשייתי. משום כך ייסד את פרס "החיים הנכונים", כדי להעניק הכרה במאמצים להתמודד עם זיהום האוויר, העוני, הפרת זכויות האדם ואיום מלחמה אטומית. לעיתים תכופות מוענק הפרס באופן משותף.

"ביאנקה ג'אגר הראתה במשך שנים כיצד ניתן לרתום את הסלבריטאות לטובת המנוצלים ומעוטי היכולת", הצהירה ועדת הפרס. זוכים קודמים כוללים את מרגל האטום, מרדכי וענונו, השדולה האנטי-גרעינית הבריטית 'טריידנט פלאושרס' ופעילת איכות הסביבה הקנייתית וואנגרי מאתאי, המקבלת השנה את פרס נובל לשלום באוסלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully