וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ערערה על קולת עונשו של יצחק מרדכי

20.5.2001 / 14:51

השר לשעבר הורשע בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים, ונידון ל-18 חודשי מאסר על תנאי; הפרקליטות דורשת עונש מאסר בפועל: "המעשים חמורים"; מרדכי עצמו מתכוון לערער על עצם ההרשעה

הפרקליטות הגישה בצהריים עירעור לבית המשפט המחוזי בירושלים על קולת עונשו של השר לשעבר, יצחק מרדכי, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים, ונידון ל-18 חודשי מאסר על תנאי.

הפרקליטות ביקשה בעירעור לגזור על מרדכי עונש מאסר בפועל. הערעור התבסס על עמדת השופטת רבקה פרדימן-פלדמן, שהיתה בדעת מיעוט, וסברה כי יש להטיל על מרדכי עונש של ארבעה חודשי מאסר בפועל, ושנת מאסר על תנאי.

התובע בתיק, עו"ד אלי אברבנאל מפרקליטות ירושלים, שהגיש את הערעור, מדגיש כי בית המשפט טעה כשלא גזר עונש מאסר בפועל. זאת מכיוון שמדובר במעשים חמורים ובעבירות שחזרו ונישנו. עם זאת, הסכימה הפרקליטות כי יש להתחשב בעברו הצבאי של מרדכי, אך טוענת כי אין בכך למנוע מאסר בפועל.

גורמים משפטיים טענו בשבע שעבר כי בשל חומרת העבירות, התקשתה הפרקליטות להשלים עם הפער בין העונש שהיא ביקשה - מאסר שאורכו ייקבע בהתאם לשיקולי בית המשפט, לבין העונש שנגזר על מרדכי בסופו של דבר. לטענתם, אילו היה בית המשפט גוזר על מרדכי עונש של ריצוי המאסר בעבודות שירות, היתה הפרקליטות מקבלת את גזר הדין. "ברור שהעונש קל מדי, ומהווה סטיה מנורמת הענישה שמבקשת הפרליטות להטיל על מורשעים בעבירות מין", טענו בפרקליטות.

הגורמים המשפטיים טענו עוד, כי סיבה נוספת להחלטה להגיש עירעור היא העובדה כי גזר הדין מאפשר למרדכי להמשיך ולכהן כחבר כנסת, כל עוד לא נגזר עליו עונש מאסר בפועל, גם אם הורשע בעבירה שיש עמה קלון.

לאחר מתן גזר דינו של מרדכי, אמר יועץ התקשורת שלו, אייל ארד, כי אין בכוונת השר לשעבר להתפטר מהכנסת, אלא להילחם על חפותו. עם זאת, הסכים מרדכי להמשך השעייתו מהכנסת כל עוד ההליכים המשפטיים בעניינו נמשכים. במקביל, מתכוון גם מרדכי להגיש ערעור על עצם הרשעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully