וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט האוקראיני אישר רפורמה בהליך הבחירות

רויטרס

8.12.2004 / 18:19

בית המחוקקים אישר ברוב גורף שינויים מבניים במטרה לפתור את משבר הבחירות. תוגבר האכיפה על טוהר הבחירות וכוחו של הנשיא יקטן. יושצ'נקו קרא לתומכיו לחזור לבתיהם ולפעול לבחירתו

הפרלמנט האוקראיני אישר סידרה של חוקים ושינויים חוקתיים במטרה לפתור את משבר הבחירות שפקד את המדינה. 402 מתוך 450 חברי המליאה אישרו את חבילת החוקים, שמטרתם להבטיח את טוהר הבחירות לאור הזיופים שהתגלעו בבחירות בחודש שעבר. לאחר קבלת ההחלטה עמדו המחוקקים על רגליהם ומחאו כפיים.

עם האישור מצפים באוקראינה שהאלפים הצרים זה שבועיים על בניין הפרלמנט יתפזרו. עם זאת, אלפים עודם מתגודדים ברחבה. "זהו מעשה מיזוג והתפייסות, מעשה שמדגים כי אוקראינה מאוחדת", אמר יושב ראש בית הנבחרים, ולדימיר ליטבי. במסגרת החוקים שנתקבלו, נעשו גם שינויים מבניים שיקטינו את כוחו של הנשיא ויגדילו את השפעת הפרלמנט והמחוזות השונים. כמו כן, הפיקוח על הליך הבחירות יהיה הדוק יותר.

בעקבות החלטת הפרלמנט דחק מנהיג האופוזיציה, ויקטור יושצ'נקו, בהמונים לחזור לבתיהם, ולפעול למען נצחונו בבחירות החוזרות.
"עם ההצבעה היום", אמר, "נסללה הדרך לניצחוני ב-18-20 מחוזות אוקראינים". יושצ'נקו הדגיש בפני תומכיו, כי "נותרו עוד כמה ימים עד לניצחון הסופי. אני קורא לכם להיות פעילים במיוחד בימים הקרובים - על כל אחד לדעת כעת את תפקידו לקראת הבחירות החוזרות ב-26 בדצמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully