וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים: יושצ'נקו הורעל בניסיון התנקשות

8.12.2004 / 16:43

לפני כשלושה חודשים התמוטט מנהיג האופוזיציה האוקראיני ומאז הוא סובל משיתוק חלקי בפניו ומפצעים בכל גופו. טרם ידוע כיצד הורעל ומי הרעילו

רופאיו האוסטרים של מנהיג האופוזיציה האוקראיני, ויקטור יושצ'נקו, קבעו כי הוא הורעל בניסיון לרצחו במהלך מסע הבחירות האחרון. הרופאים מקווים, כי תוך ימים אחדים יזוהה התוסף אשר עיוות את פניו של יושצ'נקו והותיר אותן מלאות חטטים. כך מדווח הטיימס הלונדוני. מומחים בבריטניה, ארצות הברית וצרפת סייעו לאשש את ההנחה כי גורם ביולוגי, כימי או כפי שיותר סביר להניח, רעל נדיר הוא שפגע במועמד. מומחה רעלים בריטי סבור כי מדובר בהרעלת דיאוקסין הגורמת למקרה חמור של אקנה. יושצ'נקו יוזמן בקרוב לבדיקות נוספות.

יושצ'נקו התמוטט ב-6 בספטמבר והובהל למרפאה באוסטריה כשהוא סובל מכאבים עזים בבטנו ומפצעים על פניו וגופו. אבריו הפנימיים היו נפוחים ומכוסים בכיבים אך רופאים לא יכלו להסביר את הסממנים. חרף המלצתם, הוא חזר אל מסע הבחירות כשפניו משותקות בחציין ולגופו מחובר קטטר.

מכה מוחצת לינוקוביץ'

במשך כל התקופה האחרונה טענו מתנגדיו של יושצ'נקו כי מדובר בהרעלה מסושי מקולקל, יותר מדי קוניאק או מקרה חמור של הרפס.
יושצ'נקו ממשיך ליטול תרופות וויטמנים במטרה לחזק את המערכת החיסונית שלו.

אם יוכח שיושצ'נקו אכן הורעל בכוונה תחילה, תהיה זו מכה מוחצת ליריבו ויקטור ינוקוביץ' בבחירות החוזרות שיתקיימו ב-26 בדצמבר. כעת, סבורים פרשנים, יעלו שאלות האם היו אלו ינוקוביץ' או בני בריתו שהזמינו את ניסיון ההתנקשות או שמא הגיעה ההוראה מהקרמלין בחשש שיושצ'נקו יצרף את אוקראינה לאיחוד האירופי ולנאט"ו. דוברת מטעם יושצ'נקו הודיעה כי אין בכוונתו לצאת בקרוב לוינה לערוך בדיקות נוספות. עם זאת מבטיח המועמד לנשיאות, כי יחשוף בקרוב הוכחות חותכות לניסיון ההתנקשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully