וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשימה את ישראל בריגול תעשייתי

8.12.2004 / 9:12

גלי צה"ל: ארה"ב מעריכה שישראל מנסה לאסוף מידע טכנולוגי וביטחוני אמריקאי. בשבוע שעבר קיבלו הנציגים הישראלים הנחיות עבודה חדשות. ישראל: הטענות נובעות מהבדלי תרבויות

ארצות הברית מאשימה נציגים רשמיים מישראל בריגול תעשייתי ובניסיון להשיג מידע טכנולוגי ומודיעיני מסווג. בגלי צה"ל דווח כי גופים ביטחוניים אמריקאיים, ביניהם האף.בי.איי, מעריכים כי נציגים ישראליים, המבקרים במפעלים בארצות הברית, ביחידות צבאיות ובתערוכות נשק, מנסים לאסוף מידע אודות טכנולוגיות אמריקאיות.

נציגים ישראלים ובהם אנשי התעשיות הבטחוניות, קצינים ואף דיפלומט, תושאלו בחודשים האחרונים ע"י ה-FBI במהלך ולאחר ביקורים שערכו, בחשד לריגול, שהינו בעיקר ריגול תעשייתי ומסחרי. בעקבות הטענות, נערך בשבוע שעבר כינוס בניו יורק, בו נמסרו לנציגים ישראליים רשמיים הנחיות עבודה חדשות. הנציגים התבקשו לא ללחוץ על גורמים אמריקאים להעביר להם מפרטים טכניים של מערכות צבאיות, לא לנסות להשיג מידע שלא נמסר באופן רשמי, ולא ללחוץ על אמריקאים לקבל מידע מודיעיני.

גורמים מדיניים בכירים בארץ אמרו בתגובה כי כל המתיחות בנושא נובעת מהבדלי תרבויות, במסגרתם ניסיון ישראלי ל"עגל פינות" או להפעיל לחץ לקבלת מידע, מתפרש אצל האמריקנים בדרך שונה לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully