וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: רוצחי מאבטח ברינקס היו פלסטינים

7.12.2004 / 7:11

בידי המשטרה קלטת המתעדת את מהלך שוד הרכב בטירה, במהלכו נרצח מוטי כהן, ראש צוות האבטחה ומאבטח נוסף נפצע. 6 מ-7 העצורים בחשד לסיוע לרצח שוחררו לאחר חקירה

המשטרה מעריכה כי השודדים שרצחו אתמול את מוטי כהן, ראש צוות אבטחה בחברת ברינקס, פצעו מאבטח בטירה ושדדו 3 מיליון שקלים הם פלסטינים. בגלי צה"ל דווח כי השוטרים סבורים שהשודדים הכירו היטב את סביבת הבנק ואת התנהלות מאבטחי החברה. בידי המשטרה קלטת המתארת את מהלך השוד, וכן ממצאים נוספים באמצעותם ינסו החוקרים לעלות על עקבות השודדים שככל הנראה נמלטו לשטחי הרשות הפלסטינית.

כתב "הארץ", יאיר אטינגר, מוסיף:

אתמול בשעת בוקר ארבו ארבעה שודדים ליד סניף בנק הפועלים ברחוב הראשי של העיירה טירה שבמשולש. חמושים בכלי נשק אוטומטיים, הם ציפו לרכב המשוריין של ברינקס, שהסיע לבנק משלוח מזומנים. זה הגיע בשעה עשר לערך. לאחר שצוות המאבטחים יצא מהרכב המשוריין, והחל לפרוק שקים גדושים בשטרות כסף, השודדים פתחו עליהם באש. המשטרה סבורה כי השודדים ירו מכמה כלי נשק במקביל, ללא אזהרה מוקדמת, ומבלי שהפנו כל דרישה או איום כלפי המאבטחים למסור להם את השקים.

המשטרה עצרה שבעה בני אדם בחשד שסייעו להם ושיחררה שישה מהם לאחר חקירה. כוחות המשטרה ניהלו במשך כל היום סריקות באזור המשולש, מהקרקע ומהאוויר, בחיפוש אחר ארבעת הרוצחים והשודדים, ללא הצלחה.

עדי ראייה דיווחו על מטח אש כבד, שממנו נפגע כהן ומאבטח נוסף נפצע קל ברגלו. חנויות ומכוניות שחנו בסביבה נפגעו מקליעים רבים. בעוד השודדים אוספים שקי כסף, הנהג של ברינקס, בהתאם לתרגולת של החברה, נמלט מהמקום עם הרכב וזאת כדי למנוע גניבה של שקים נוספים שהיו בו.

השודדים נטלו את שללם והסתלקו. הם ברחו במכונית יונדאי, שנגנבה בחודש שעבר מאזור השרון, אך לא הספיקו לחצות מרחק גדול לפני שהנהג איבד עליה שליטה, בתוך טירה, והתנגש בעמוד תאורה. הארבעה נטשו את מכונית המילוט הפגועה, תוך שהם נאלצים להשאיר בה חלק מהכסף, ונמלטו ברגל אל מחוץ לעיירה.

שני הפצועים מברינקס פונו באמבולנסים של מגן דוד אדום, אבל פצעיו של כהן בן ה-50 היו קטלניים. מותו נקבע בבית החולים מאיר בכפר סבא. כהן, תושב בת חפר, עבד במשך 25 שנה בברינקס. מנכ"ל החברה, יצחק רבין, תיאר אותו אתמול כעובד אחראי ומסור, "אחד מעמודי התווך" של החברה. כהן, שהניח אשה וארבעה ילדים, הוא האחרון ברשימה מתארכת והולכת של קורבנות פשיעה חמורה באזור המשולש.

מנכ"ל ברינקס אמר אתמול כי שהשוד הוא "עליית מדרגה חמורה מאוד בחיי הפשע במדינת ישראל. השודדים פתחו דבר ראשון באש. הם ירו במטרה להרוג, והכל בשביל בצע כסף". "ברינקס ויתר החברות העוסקות בהובלת כסף הן בהחלט מטרה", אמר רבין, "כשרמת הפשיעה בישראל עולה, אנחנו חשופים יותר". הוא מסר ביחס לשוד בטירה, כי המאבטחים נפגעו "תוך נאמנות ומסירות ללא גבולות לביצוע משימתם", ושיבח אותם על כך שלמרות האש הכבדה, הצליחו למנוע את גניבת חלק מהמשלוח. רבין הבטיח שברינקס תדאג למשפחתו של ההרוג ותחזיר בהקדם את הכסף שנגנב ללקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully