וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבלים לא ערוכים להתחרות בבזק גם אם יאושר המיזוג

20.5.2001 / 10:27

כך מעריכים בכירים בחברות הכבלים, שערוכות לספק את השירות רק לכמה אלפי מנויים, ואספקת השירות בכל האזורים תחייב אותן להשקעות נוספות

מאת הדר חורש

גם אם יאושר מיזוג חברות הכבלים עד סוף השנה, יחלפו לפחות שלוש שנים עד שהחברה הממוזגת תוכל להתחרות בבזק בתחום תקשורת הטלפוניה - כך מעריכים בכירים בחברות הכבלים. זאת ועוד, למרות שחברות הכבלים פירסמו כאילו הן כבר ערוכות לספק שירותי אינטרנט מהיר בכל אזורי המדינה, הן ערוכות לספק את השירות רק לכמה אלפי מנויים, ואספקת השירות בכל האזורים תחייב אותן להשקעות נוספות של עשרות מיליוני שקלים.

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אברהם פורז, מקווה כי עד סוף יוני 2001 יושלמו הליכי תיקון 24 לחוק הבזק, שיאפשר לשר התקשורת להעניק רישיון לחברות הכבלים. אישור התיקון יסלול את הדרך להאצת הדיונים במיזוג חברות הכבלים. שלוש חברות הכבלים - תבל, ערוצי זהב ומתב - הגישו לממונה על ההגבלים העסקיים בקשה למיזוג ביניהן. ואולם מחלוקות רבות וקשיים טכניים עשויים לעכב את השלמת המיזוג.

הדברים השנויים במחלוקת בין החברות הם דרישתה של דנקנר השקעות, בעלת השליטה במתב, לאפשר לה להשוות את שיעור אחזקתה בחברה הממוזגת עם המחזיקים האחרים, ודרישתה של תבל להפחית במסגרת המיזוג בחצי את נטל חובותיה, לשיעור של כ-500 דולר למנוי; תבל, הנשלטת על ידי (דיסקונט השקעות) דסק"ש ו-UPC, עדיין לא הצליחה להגיע להסדר עם הבנקים למחזור חובה - בסך שני מיליארד שקל. עובדה זו מעוררת דאגה בחברות הכבלים האחרות.

סמנכ"ל דסק"ש, בני אינהורן, אמר בתגובה כי הסדר המימון עם הבנקים מתעכב מסיבות טכניות בלבד, ולהערכתו לא תתקשה החברה להסדיר את השוואת החוב כאשר יוחלט על המיזוג.

פיתרון חלקי של בעיית החוב עשוי להיות ויתור על חלק ממניות דסק"ש בחברת הכבלים הממוזגת, לטובת קבוצת מתב. בנוסף לכך, יצטרכו חברות הכבלים להגיע להסכמה על ניהול החברה המשותפת ועל שילוב המערכות הטכנולוגיות - מהלך שעשוי להמשך יותר משנה.

הפסדי חברות הכבלים

* תבל דיגיטל: 2 מיליארד שקל

* מתב דיגיטל: כ-500 מיליון שקל

* ערוצי זהב: כ-400 מיליון שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully