וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון אופטימי לקראת 2005

7.12.2004 / 0:09

בנאום בוועידת ישראל לעסקים אמר ראש הממשלה, כי השנה עשויה להיות שנת שיקום מעמדה הבינלאומי והאזורי של ישראל. שרון הביע התנגדות נחרצת לבחירות: הן יעלו יותר מייצוב הקואליציה

ראש הממשלה, אריאל שרון, נאם אמש בוועידת ישראל העשירית לעסקים, המתכנסת בתל אביב. שרון התייחס למדיניות הכלכלית של ישראל בשנה האחרונה, ולהתמודדות המשק הישראלי עם העליות והירידות בכלכלה ועם המצב הפוליטי. ראש הממשלה אמר, כי השנה הבאה תהיה שנה של קידום מצבה האזורי, הבינלאומי והכלכלי של ישראל, ואף התייחס לדיונים עם הפלסטינים. לבסוף אמר, כי לדעתו הקדמת הבחירות תהיה טעות שתעלה לישראל במחיר כבד, וכי זו תהיה טעות להפסיד את ההזדמנויות הניצבות לפני ישראל כיום.

בנאומו התייחס שרון למהלכים הכלכלים שממשלתו ביצעה בשנה האחרונה, מהלכים שממשלות עבר, לדבריו, רק אמרו – אך לא העזו להוציא לפועל. "נטל המיסים הישירים והעקיפים ירד, ורפורמות כלכליות רבות... את כל הדברים הללו ביצענו כאן בשנה האחרונה... הממשלה השכילה לשלב מדיניות כלכלית אמינה ואחראית, לצד שרטוט אופק מדיני. עשינו זאת גם בתנאים של חוסר ודאות, דבר שהייתה לו השפעה עצומה הן על מעמדנו הבינלאומי והן על מעמדנו הכלכלי... ישראל נמצאת בכיוון הנכון, ותמשיך לגלות נחישות בביצוע הצעדים הכלכלים שהכריזה עליהם, ובביצוע החייבויותיה הבינלאומיות".

שרון הביע תקווה, כי שנת 2005 תהיה מוצלחת: "שנה בה נתחיל לדון עם שכנינו הפלסטינים על חיים חופשיים מאימת הטרור, שנה של שיקום מעמדה האזורי והבינלאומי של ישראל, שדוגמא לחשיבותו קיבלנו אתמול, שנה של הגדלת ההשקעות הזרות בישראל - הכלכלה המתעוררת השלישית בעולם. שנה של בניית מרביתה של גדר הביטחון החוצצת בינינו לבין ארגוני הטרור הפלסטינים, שנה של עלייה בתחושת הביטחון האישי שתביא להמשך המגמה של גידול בתיירות הנכנסת לישראל", דברי שרון.

ראש הממשלה הוסיף, כי 2005 תהיה "שנה של פיתוח מואץ של תשתיות, מעבר לגז טבעי, חיבורה של רכבת ישראל ליותר יישובים - וקירוב הפריפריה למרכז, שנה של יישום דו"ח דברת, התכנית המקיפה ביותר לשיפור פניה של מערכת החינוך מאז קום המדינה, שנה בה כל פרט ופרט יחלו להנות מתוצאות הרפורמות הכלכליות שביצענו שנה של תקווה לכל אזרחי ישראל".

לבסוף התייחס שרון גם למאבקים הקואליציונים ולנושא הבחירות והקדמתן. לדבריו, החמצת ההזדמנויות שעומדות בפתחה של מדינת ישראל תהיה איוולת ובכייה לדורות. שרון אמר כי "זו תהיה טעות חמורה להחמיץ את ההזדמנויות שלפנינו. איוולת מוחלטת. מהסוג ששנים אחר כך, נתפוס עצמנו ונשאל, איך לא הבנו מה אנו עושים". שרון קרא להתאחדות סביב המטרות המשותפות של הציבור כולו. "אנו חייבים להפסיק להתעסק בריבים קטנוניים וויכוחים פוליטים וסקטוריאלים, ולהפנות את מאמצינו למען מטרותינו המשותפות. אם לא תהיה ברירה, נלך לבחירות. התמודדנו, התמודדתי, כבר פעמיים בארבע השנים האחרונות, וזכינו בשתי הפעמים לאמון חסר תקדים של הציבור הישראלי", דברי שרון.

שרון הביע דעתו שבחירות עכשיו הן שגיאה חמורה: "אני חושב שטעות לגרור את הציבור הישראלי כיום למערכת בחירות מיותרת... טעות שתעלה במחיר כבד. בחירות חדשות יעלו למשק הישראלי סכומי כסף גדולים מאוד, הרבה יותר מכל צעד שנעשה לקראת הבטחת יציבות קואליציונית. כל עיכוב, כל התעסקות במפלג ולא במאחד, ימנעו מהממשלה לנצל אפשרויות לקידום התהליך המדיני, יבלמו את התנופה הכלכלית שהמשק נמצא בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully