וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן וברגותי צמודים בסקרים

6.12.2004 / 18:47

שני סקרים מלמדים על פער של 2% בין מועמד הפתח למועמד העצמאי, אך סקר שלישי נותן לאבו מאזן יתרון של 18%. בפתח חוששים שבחירת אבו מאזן בפער קטן תציגו כמנהיג חלש

שני סקרי דעת קהל שהתפרסמו היום ברשות הפלסטינית, על ההתמודדות לתפקיד יו"ר הרשות, מציגים תוצאות שונות. אחר הצהריים התפרסם סקר של מכון הסקרים קוקאלי בשכם, שערך ד"ר נביל קוקאלי, הנחשב אמין. על פי הסקר זוכה אבו מאזן ב-39.8% מקולות הנשאלים, בעוד שבכיר התנזים הכלוא בישראל, מרוואן ברגותי, זוכה בתמיכה של 21.9% בלבד.

בסקר, שנערך בסוף השבוע וכלל 977 נשאלים מהשטחים וממזרח ירושלים, ענו 39.1% מהנשאלים כי ברגותי טעה כשהציג מועמדות לנשיאות הרשות, בעוד ב-39.1% ענו כי לדעתם הצגת המועמדות סבירה. 85% מהמשתתפים בסקר אמרו כי הם מתכוונים להצביע בבחירות, המתוכננות להתקיים ב-9 בינואר. 3.8% מהנשאלים הודיעו כי לא יצביעו ו-11.2% טרם החליטו.

לפי סקר נוסף, של "המרכז הפלסטיני למדיניות וסקרי דעת קהל" של ד"ר חליל שקאקי ברמאללה, לו הבחירות היו נערכות כיום, היה אבו מאזן מקבל 40% מהקולות, ואילו ברגותי, שיושב בכלא "אוהלי קידר" והגיש את מועמדותו ברגע האחרון באמצעות אשתו, היה מקבל 38%. הסקר נערך בסוף השבוע בגדה וברצועה, והקיף 1,320 נשאלים. טעות הדגימה בסקר היא 3% - גדול מהפער בין שני המועמדים.

בסקר שלישי, שנערך באוניברסיטת ביר זית, זכה ברגותי ביתרון קל על פני אבו מאזן. בקול ישראל דווח, כי על פי הסקר זוכה ברגותי בתמיכה של 46% מהציבור הפלסטיני, בעוד שאבו מאזן זוכה ל-44% תמיכה בלבד. מוסטפה ברגותי, מועמד נוסף, זכה ל-7%.

בקרב הפתח עוררה הצגת מועמדותו של מרוואן ברגותי חשש כבד, כי הוא עלול לערער את מעמדו של אבו מאזן או אפילו להביסו. פרשנים מעריכים, כי ניצחון בהפרש קטן של אבו מאזן עלול להציגו כמנהיג חלש, מה שיקשה עליו מאוד לתפקד ולבצע רפורמות משמעותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully