וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה אפשרית לפלסטינים: יישובים שיפונו לא ייהרסו

6.12.2004 / 10:04

בישראל שוקלים שלא להרוס את בתי המתנחלים ברצועה, במידה שההתנתקות תבוצע בתיאום עם הפלסטינים. המהלך יתרום לשיפור האמון בין הצדדים, בעידן אבו מאזן אם ייבחר

בישראל שוקלים שלא להרוס את בתי המתנחלים ברצועת עזה, במסגרת יישום ההתנתקות, כמחווה לפלסטינים בעקבות מות יו"ר הרשות, יאסר ערפאת. ב"מעריב" דווח כי לפי ההערכה, אם ייבחר אבו מאזן למחליפו של ערפאת, יתגברו הסיכויים לבצע את ההתנתקות בתיאום עם הפלסטינים. במקרה כזה, תוכל ישראל למסור את ההתנחלויות במלואן לידי הבנק העולמי, שיעביר אותן לרשות הפלסטינית, מבלי שיהיה חשש שהן יגיעו לידי אנשי החאמס.

בעבר נבחנה האפשרות "לפרק" את ההתנחלויות, כלומר להעביר כמה שיותר מבנים לשטח ישראל ולהרוס את המבנים שאינם ניתנים לפירוק. עוד תוכנן שלא לפגוע בתשתיות החשמל והביוב, ולהעבירן לפלסטינים. ואולם כשערפאת היה בחיים היתה ההערכה כי ההתנתקות לא תבוצע בתיאום עם הרשות.

ההערכה היא כי מסירת הבתים כפי שהם, תוך הימנעות מתמונות של הרס בדומה לפינוי ימית, תתרום לשיפור האמון בין ישראל לפלסטינים. עם זאת, לא כל המבנים יימסרו לפלסטינים, ובתי הכנסת למשל יפורקו כדי למנוע את חילולם.

מקורות ביטחוניים ומדיניים מסרו בתגובה, כי ההחלטה הקודמת לפרק את ההתנחלויות נידונה מחדש בימים אלה, אולם טרם התקבלה כל החלטה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully