וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: המהלכים שאני מוביל יסיעו לעניים

איתמר סיידא

6.12.2004 / 7:43

שר האוצר בועידת ישראל לעסקים: "אנחנו חייבים להמשיך להוציא אנשים מקצבאות ולהעביר אותם לעבודה". נתניהו הוסיף כי לא תיהיה פריצה של מסגרת התקציב

"הדרך האמיתית לצאת מהעוני היא לצאת לעבודה. כן, גם אני יכול למצוא זוג ששניהם עובדים במשרה חלקית והם עניים ולשים אותם בראש מהדורת החדשות. בעיית העוני אמיתית ואנחנו חייבים להמשיך להוציא אנשים מקצבאות ולהעביר אותם לעבודה", כך אמר אמש, שר האוצר בנימין נתניהו בועידת ישראל לעסקים.

לדבריו: "המהלכים שאנחנו יוזמים תורמים לצמיחה ולכן הם מסייעים לעניים. כל מדיניות שתפגע בצמיחה תפגע בעניים, והמבחן הגדול של הצמיחה הוא בהנעה לעבודה". נתניהו הוסיף כי "המדיניות שלנו כבר הביאה לשילוב של מאה אלף ישראלים במעגל התעסוקה. גם אם זה ייקח עוד שנה ועוד שנה, צמצום האבטלה היא הדרך היחידה לצמצום העוני".

לדברי נתניהו: "אני שואל את המבקרים בפנים ובחוץ: מה האלטרנטיבה האמיתית למדיניות שלנו? האם בכלל יש חופש בחירה? כן, בוודאות. אם אתה צרכן, יש לך היום חופש בחירה עצום של מה לקנות, מה שאין בסופר אתה יכול להזמין דרך האינטרנט, ואתה לא צריך לקנות דווקא כחול לבן או שום צבע אחר. אם אתה משקיע יש לך חופש בחירה עצום, אתה יכול להזיז כל מפעל בלחיצת כפתור לאן שאתה רוצה".

"ואגב, גם לעובדים יש היום חופש בחירה, הם יכולים לנוע היום ממקום למקום בחופשיות. ואילו לממשלה יש רק שתי אופציות: להמשיך לעשות רפורמות בכיוון של כלכלת שוק עכשיו, או לעשות אותן אחר כך, במאמץ רב, אחרי שהמשקיעים, הצרכנים, והעובדים המוכשרים, יתחילו לעזוב אותנו", אמר נתניהו.

נתניהו התייחס גם לכניסת מפלגת העבודה לממשלה ואמר כי "כל מי שרוצה להצטרף לממשלה חייב לקבל את המדיניות הכלכלית שאנחנו מובילים. לא תהיה פריצת תקציב, ומי שמביא איתו דרישות צריך להתאים את עצמו קודם כל לדרישה הזו".

נתניהו הוסיף ואמר כי "אנחנו נמשיך בכל 20 הרפורמות שאנחנו מובילים, והחשובות ביניהן הן בנמלים ובשוק ההון והבנקים. מי שרוצה להצטרף לממשלה, יצטרך לתמוך ברפורמות, גם בממשלה וגם בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully