וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושצ'נקו מזהיר מתמיכה בינ"ל באחד המועמדים לנשיאות

5.12.2004 / 20:00

"הבחירות לנשיאות אוקראינה הם עניינם הבלעדי של 47 מיליוני אוקראינים", אמר המועמד הפרו מערבי לנשיאות, כשהוא מפנה את דבריו למנהיגי העולם. משפחתו של יושצ'נקו עזבה את קייב

מנהיג האופוזיציה האוקראיני, ויקטור יושצ'נקו, קרא למנהיגי העולם להמנע מלתמוך באחד מהמועמדים לנשיאות. בראיון לבי.בי.סי, אמר יושצ'נקו כי הרפורמות אותן נמנע הפרלמנט האוקראיני מלאמץ, היו הכרחיות להגנתו של הליך הבחירות. מטרת הרפורמות שנדחו, הייתה למנוע זיוף כמו זה שארע בסיבוב הראשון. על פי התכנון, הצבעות מהבית או בייפויי כוח יהפכו לבלתי אפשריות. כמו כן, יכונסו ועדות בחירות מקומיות אשר חברים בהן נציגים ממפלגות שונות. עם נפילת הרפורמות בהצבעה, הביע יושצ'נקו חשש גם לשקיפותן של הבחירות בסיבוב השני ב- 26 לחודש.

"הבחירות לנשיאות אוקראינה הם עניינם הבלעדי של 47 מיליוני אוקראינים", אמר יושצ'נקו הפרו מערבי. "לא הייתי ממליץ לאיש בקהילה הבינלאומית לנסות להעניק תמיכה במי מהמתמודדים", הוסיף.

בראיון התייחס יושצ'נקו לבטחונה של משפחתו. "גם היום",הוא אומר, "משפחתי אינה יכולה להתגורר בקייב - ילדיי אינם יכולים ללכת לבית הספר. למרות שהרע מאחורינו, הם לא יהיו בטוחים עד שיושלם המהפך הפוליטי במדינה". אשתו השנייה של יושצ'נקו היא אזרחית אמריקאית. היא, שלושת ילדיהם ושני ילדיו מנישואיו הקודמים הופיעו באופן קבוע לצדו במהלך ההפגנות בבירה האוקראינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully