וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש ל-4.35 שקלים במסגרת האופציות

שמוליק ינאי

5.12.2004 / 15:17

נתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב מכים במטבע האמריקאי שנחלש מול המטבעות המובילים בעולם. היורו לא עוצר מול הדולר ורושם שיא של 1.345 דולר ליורו

הדולר מוסיף להיחלש, ובמסחר באופציות היום רושם המטבע האמריקאי ירידה של כ-0.4% משערו היציג ביום שישי לרמה של 4.35 שקלים. במסחר באופציות יש גם ציטוטים לרמות נמוכות יותר של 4.34 שקלים, שיא שלילי של השנה וחצי האחרונות.

ההיחלשות במטבע האמריקאי התחילה ביום שישי עם ההודעה על נתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב. היורו חצה את סף 1.34 דולר ליורו, והיום הוסיף להתחזק מול המטבע האמריקאי ל-1.345 דולר ליורו. הין, שהתמקם בעמדת 102.2 ין לדולר אחרי פרסום הנתונים, ממשיך להתחזק ונסחר כבר ב-102 ין לדולר. כלכלת ארה"ב הוסיפה רק 112 אלף משרות חדשות בנובמבר, נמוך בהרבה מתחזיות מוקדמות לכ-180 אלף משרות חדשות. מנגד, ירד שיעור האבטלה האמריקאי בנובמבר ל-5.4%.

בנוסף למספר המשרות המאכזב של נובמבר, הוריד משרד העבודה בארה"ב את הערכותיו בנוגע לשני החודשים הקודמים. מספר המשרות שנוספו באוקטובר עודכן לרמה של 303 אלף משרות, לעומת הערכה מקורית של 337 אלף. הנתון לספטמבר הורד ל-119 אלף משרות, לעומת הערכה קודמת של 139 אלף.

גם הצהרת קובעי מדיניות המטבע ביפאן אתמול כי מתקיימים התנאים לפעולה משותפת של יפאן ואירופה לתמיכה בדולר, וכי מדינות אחרות שנפגעו מהיחלשות הדולר יכולות להצטרף לפעולה - לא מסייעות בשלב זה למטבע האמריקאי שממשיך להיחלש.

בארץ נראה כי המשא ומתן המואץ עם מפלגת העבודה, והאווירה המדינית החיובית שנושבת מקהיר, מאותתים על יציבות במישור הפנימי, שתורמת להחזקות השקל במקביל להתחזקות המטבעות בעולם מול הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully