וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המדדים המובילים שוברים את שיא כל הזמנים

נתן שבע

5.12.2004 / 11:04

שיאים חדשים בתל אביב: המעו"ף חוצה את רמת ה-580 נקודות; מדד תל אביב 100 מעבר ל-600 נקודות

שבוע המסחר בתל אביב נפתח הבוקר בעליות של כ-1% במדדים המובילים, ובכך שוברים המדדים המובילים את שיא כל הזמנים. הדיבורים על יציבות פוליטית עם כניסתה של מפלגת העבודה והמגמה החיובית בעולם מזניקים את המדדים אל מעבר לשיא של המדדים שנקבע באוגוסט 2000. פעילות ערה גם בזירה המדינית כשבזירה הסורית, הנשיא אסד משמיע קולות נואשים על רצונו בשלום, ובזירה הפלשתינית נשמעים קולות מתונים שמדברים שוב על הפסקת אש.

מדד המעו"ף מוסיף 1.7% לרמה של 582.72 נקודות; מדד תל אביב 100 מוסיף 1.4% לרמה של 605.54 נקודות.

בוול סטריט הסתיים שבוע המסחר בעליות שערים: פתיחה חיובית של המסחר, שנתמכה בהעלאת תחזיות של אינטל ובהמשך הירידה במחירי הנפט, הזניקה את מדד הנאסד"ק לרמתו הגבוהה ביותר מאז 2001. אולם, פרסום נתוני התעסוקה לנובמבר קילקל את החגיגה. שיעור המובטלים ירד אמנם ב-0.1% ל-5.4%, אך מספר המשרות החדשות שהתווספו למשק האמריקאי הסתכם ב-112 אלף משרות, לעומת תחזית לתוספת של 200 אלף משרות. בסיום המסחר עלה מדד האסד"ק ב-0.2%, ומדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.1%.

פרסום נתוני התעסוקה שיכך במקצת את החששות מפני האצה בקצב הפעילות במשק אמריקאי, וגרם לירידה חדה בתשואות בשוק האג"ח. התשואה על אג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב צללה ב-0.127% לרמה של 4.270%.

טבע (טבע :ת"א), שפתחה בפער חיובי של 2.3%, מוסיפה 1.9%. ביום חמישי זינקה המניה ב-3.6% בוול סטריט על רקע שמועות שהפיץ אתר האינטרנט השווייצי קש, ולפיהן חברת התרופות נוברטיס עשויה לפרסם הצעת רכש למניותיה של טבע. מאוחר יותר חזר בו אתר האינטרנט מהידיעה.

אלווריון (אלור :ת"א) מאבדת 6.6% לאחר שפתחה בפער ארביטראז' שלילי של 7.7%. החברה איבדה גובה בסוף השבוע בוול סטריט, כשייתכן שהדבר נובע מהתבטאות פסימית של אחד מבכירי חברת המחקר גרטנר. אותו בכיר הביע פסימיות בנוגע לעתידה של טכנולוגיית ה-WiMax (גישה אלחוטית בפס רחב למרחקים גדולים). אלווריון מפתחת מערכות גישה אלחוטית בפס רחב עבור ספקיות תקשורת, התומכות גם בטכנולוגיית ה-WiMax. חוסר הצלחה של הטכנולוגיה בעולם עשוי לפגוע בהכנסותיה העתידיות של החברה.

עליות שערים גם במניות הבנקים שהפועלים (פעלים:ת"א) ולאומי (לאומי:ת"א)מוסיפות שיעור דומה של 1.2%.

גיוון (גיוון:ת"א)עולה ב-1.8%, למרות שפתחה בפער שלילי של 1%. המניה, שכבר זינקה ביומיים ב-12% בשבוע החולף, שבה להיחלש ביום חמישי בעקבות הפרסום על מתחרה חדשה לחברה. אולימפוס מתכננת להשיק גלולה דומה לגילוי בעיות במערכת העיכול, כמו זו של גיוון אימג'ינג, ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully