וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה קוראת ללחוץ על ישראל לחדש המו"מ

5.12.2004 / 0:11

סוריה פנתה לקהילה הבינלאומית, בבקשה ללחוץ על ישראל לשוב אל שולחן הדיונים. עיתון הממשלה בדמשק כתב, כי סוריה מצפה להמשיך השיחות מהנקודה בה הופסקו לפני חמש שנים

סוריה קוראת לקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל לחדש את המשא ומתן עמה. בקול ישראל דווח, כי עיתון הממשלה בדמשק "תישרין", כתב במאמר המערכת שלו כי סוריה מעונינת בשלום, וכי ניתן להשיגו על ידי רצון טוב של הצדדים. עוד כתב העיתון, כי דמשק מצפה ממדינות העולם לקדם את שיחות השלום, ומציין כי יש להמשיכן מן הנקודה בה הופסקו לפני כחמש שנים.

שגריר סוריה בלונדון, סמי חימי, התייחס ביום שישי לתהליך השלום עם ישראל. בגלי צה"ל דווח, כי חימי אמר שסוריה אינה דורשת מישראל להתחיל את המשא ומתן בדיוק מאותו המקום בו הסתיים, ואין לה תנאים מוקדמים לתחילת הדיונים.

משלחת של בכירים מצריים צפויה לצאת לדמשק לשיחות בנוגע לחידוש המשא ומתן בין סוריה לישראל, כך דיווח ביום שישי העיתון "אל ווטאן" המתפרסם בקטאר. המצרים יעדכנו את הסורים בתוצאות השיחות שהתקיימו בישראל. אם יסתמן סיכוי לקידום המהלך, עשוי נשיא מצרים, חוסני מובארק, לצאת לדמשק לשיחות עם הנשיא אסד.

דובר משרד החוץ של ארה"ב, ריצ'ארד באוצ'ר, אמר שלשום, כי הממשל האמריקאי יעודד חידוש השיחות הישירות בין ישראל לסוריה. באוצ'ר אמר כי ארה"ב תמכה כל השנים ברעיון של שיחות ישירות בין הצדדים, והיא רואה בכך צעד חשוב לקראת השגת שלום כולל באזור. בקול ישראל דווח, כי דובר הבית הלבן אמר גם כי ארה"ב הביעה כל העת נכונות לסייע לצדדים לקדם את המו"מ, אם יהיו מעוניינים בכך.

שירות "הארץ" מוסיף:

ביום חמישי אמר שר החוץ הסורי, פארוק א-שארע, שהוא דוחה את הצעתו של ראש הממשלה, אריאל שרון, בגלל שהציב תנאים לקראת חידוש המשא ומתן לשלום עם סוריה. א-שרע אמר כי כבר בפגישות קודמות "אמרנו שחידוש המשא ומתן יהיה ללא תנאים מוקדמים ועכשיו אני רואה שראש ממשלת ישראל מציב תנאים וזה לא מקובל".

שרון אמר ביום שישי, כי ישראל מוכנה לבחון את הצהרותיה של דמשק למשא ומתן וכי בתנאים מסוימים יהיה מוכן להיפגש עם הנשיא הסורי, בשאר אסד. עם זאת, הבהיר שרון כי ישראל לא תסתפק בדיבורים בעלמא אלא מצפה שדמשק תפעל נגד ארגוני הטרור בתחומה. "בסוריה פועלות מפקדות ארגוני הטרור. ההוראות וההנחיות לפעולות טרור מגיעות ממדינה 'שוחרת שלום' זו וממארגני הטרור שפועלים בהכוונתה, כדוגמת חיזבאללה", אמר ראש הממשלה והדגיש, כי ישראל לא תסכים להתעלם "ממתן חסות לגרועים שבאויבינו וממימון ועידוד טרוריסטים" ולא תהיה מוכנה לחיות תחת איומי טרור. הוא ציין כי דמשק יכולה להוכיח את רצינות כוונותיה בפעולות פשוטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully