וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מעימות מחודש בין רואנדה לקונגו

רויטרס

3.12.2004 / 14:02

דיווחים על פלישת צבא רואנדה למעוזי המורדים בקונגו מעוררים חשש לחידוש העימות הקטלני בין השתיים. ברואנדה מכחישים, אך בקונגו מאשימים את כוחותיהם בשריפת כפרים ובאונס נשים

חיילים מצבא רואנדה פלשו השבוע לזמן קצר לשטחה של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, תקפו מורדים משבט ההוטו, ושבו לבסיסיהם. כך דיווח מקור דיפלומטי באפריקה. ממשלת רואנדה מכחישה את הדיווחים.

עם זאת, רואנדה שבה ומאיימת לפלוש לקונגו, אם הממשלה בקינשסה וכוחות האו"ם לא יצליחו לפרק מנשקם את המורדים החמושים. בעשור האחרון פלשה רואנדה לקונגו בשתי הזדמנויות שונות כדי להילחם במורדים. האיום הנוכחי מעלה חשש מעימות מחודש באזור, בו נהרגו ארבעה מיליון בני אדם ברצח עם, במלחמה, במחלות וברעב בעשור האחרון.

מקור דיפלומטי מסר כי חיילי רואנדה נכנסו לעומק של בין 20 ל-30 ק"מ בתוך שטחה של קונגו, כדי להניס את המורדים משבט ההוטו וקבוצות חמושות אחרות. לדבריו, הפלישה גרמה למנוסתם של חלק מהתושבים המתגוררים בשטחים אליהם נכנסו החיילים. תוצאה מהפלישה התגלעו עימותים בין הכוחות החמושים בקונגו, וכמה כפרים הותקפו. שר בממשל קונגו אף האשים את צבא רואנדה ושותפיו בשריפת כפרים ואונס נשים בעת הפלישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully