וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו חשודים בתכנון לפגוע בר"מ עיראק בגרמניה

3.12.2004 / 13:16

כוחות מיוחדים פשטו על דירות של 3 חברי "אנסר אל-איסלאם" בברלין, שטוטגרט ואאוגסבורג והחרימו ראיות. איאד עלאווי, ראש ממשלת עיראק, מבקר היום בגרמניה

יחידות מיוחדות של משטרת גרמניה פשטו היום במקביל על תשע דירות של חשודים בטרור בשלוש ערים במדינה - ברלין, שטוטגרט ואאוגסבורג. בפשיטות נעצרו שלושה אזרחי עיראק, בחשד שתיכננו להתנקש בראש הממשלה הזמנית של עיראק, איאד עלאווי, המבקר בגרמניה.

פרקליט המדינה הגרמני, קאי נם, אמר כי שלושת העצורים בפשיטה, שהתקיימה בשעות הבוקר המוקדמות, חשודים בהשתייכות לקבוצה "אנסאר אל-איסלאם", ארגון סוני שפעל בעיראק עוד לפני כיבושה, והיה אחראי לכמה מהפיגועים ופעולות החטיפה לאחר פלישת ארה"ב.

סוכנויות הביון של גרמניה עוקבות זה זמן אחר פעילות פלגים של "אנסאר אל-איסלאם" במדינה. לדברי נם, אנשי המודיעין שעקבו אחר שלושת החשודים הבחינו בימים האחרונים בעלייה בהיקף פעילותם ובתנועות ושיחות טלפון חשודות שלהם, שהעידו, לדבריו, על "ראיות לתכנון פיגוע".

נם סירב למסור פרטים נוספים על החשדות, מלבד זאת שהחשודים פעלו ככל הנראה באופן ספונטני כשנודע להם על ביקור עלאווי, וללא תכנון מוקדם. לדבריו, טרם נמצאו ראיות "קשות" נגד השלושה, כגון חומרי נפץ. עם זאת, הפשיטות יאפשרו לדבריו להשיג ראיות על מבנה ההתארגנות ודרכי פעולתה, וכן על פעולות טרור קונקרטיות שתיכננה.

שלושת החשודים יובאו מחר בפני שופט בקרלסרוהה, ולאחר מכן יימסרו פרטים נוספים על החשדות נגדם. לדברי נם, נגד השלושה יוגשו כתבי אישום בגין חברות בארגון טרור.

עלאווי בא לברלין אתמול, ונפגש היום עם הקאנצלר גרהארד שרדר. לאחר הפגישה אמר שרדר כי גרמניה תנסה לחזק את קשריה הכלכליים עם עיראק, בד בבד עם המשך תהליך שיקומה. עלאווי אמר שהוא צופה "מערכת יחסים טובה וקונסטרוקטיבית" בין שתי המדינות. בעקבות המעצרים, ביטל עלאווי פגישות מתוכננות עם גולים עיראקיים בברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully