וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים זועמים על מחטף שעון הקיץ של פורז

2.12.2004 / 16:22

שר הפנים החליט על השינוי יממה לפני סיום כהונתו. ישי: המהלך אינו רלוונטי - כמו שינוי. ליצמן: בעוד 24 שעות הוא יהיה אלטע-זאכן. פורז: זה באישור מזוז. מזוז: לא אישרתי

שר הפנים אברהם פורז, שפוטר אתמול, החליט יממה לפני סיום כהונתו להאריך, בצורה חד צדדית, את שעון הקיץ. בעקבות החלטת פורז יחפוף שעון הקיץ, בשלוש השנים הקרובות, את משך הזמן המקובל באירופה ובארה"ב והוא יחול מסוף חודש מרץ ועד סוף חודש אוקטובר.

החלטה זו של פורז גררה גל תגובות נזעמות בקרב חברי הכנסת הדתיים. בגלי צה"ל דווח, כי יו"ר ש"ס, אלי ישי, טען כי פורז ביצע מחטף, תוך שימוש בפירצה משפטית מאולצת. "המהלך של פורז אינו רלוונטי, כפי ששינוי אינה רלוונטית" אמר ישי.

חבר הכנסת יעקב ליצמן מיהדות התורה אמר, כי פורז "היה יכול באותה מידה להורות לכולם לגזוז את הזקנים והפיאות. שר חדש יבוא ויבטל את התקנה, ובעוד 24 שעות פורז יהיה אלטע-זאכן".

בקול ישראל דווח כי השר פורז, טוען מצידו כי הודיע על המועדים החדשים של שעון הקיץ ליו"ר ועדת הפנים, ח"כ יורי שטרן, כבר לפני כחודש וחצי. שטרן דחה את המועדים, אך השר החליט ליישם בכל מקרה.


שירות "הארץ" מוסיף:

פורז אמר היום, כי פעל לפי המלצת היועץ המשפטי לממשלה.מ לדבריו, לפני כחודש וחצי ניסה לתאם את משך הפעלת שעון הקיץ עם יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, יורי שטרן (האיחוד הלאומי), ואולם שטרן דחה את המועדים שקבע השר. לדברי פורז, מזוז הבהיר לו שאם אינו זוכה לשיתוף פעולה, הוא יכול לפעול באופן חד-צדדי. ואולם מזוז הכחיש את הדברים, ואמר כי פורז לא התייעץ עמו לפני שהחליט להאריך את שעון הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully