וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מצמצם את כוחותיו בצ'צ'ניה ומשפר את משכורות העובדים

20.3.2000 / 21:30

שינוי המדיניות בא כשבוע לפני הבחירות ברוסיה

צמצום הכוחות הרוסיים בצ'צ'ניה ותוספת שכר לפועלים, אלה ההבטחות החדשות של נשיאה המכהן של רוסיה, ולדימיר פוטין, שבוע לפני יום הבחירות במדינה.
את ההצהרה המצביעה על שינוי מדיניותו הכריז פוטין בביקור פתע אצל הכוחות הלוחמים בצ'צ'ניה, ערב הבחירות במדינה שיחולו ב-26 במרץ.
התוספת לשכר העובדים, בסך 20 אחוזים, תחל ב-1 באפריל כשבוע לאחר סיום הבחירות בהן צופים ניצחון מוחץ לפוטין. הודעתו של פוטין התקבלה בברכה ברחבי רוסיה כיוון שמשכורות השכירים במדינה לא עודכנו זה שנים. מומחים במערב מעריכים היום כי זהו רק צעד פופוליסטי בו נוקט פוטין 6 ימים לפני הבחירות. כחלק מהתנופה שהכניס פוטין למסע הבחירות שלו, הוא נחת לביקור פתע בבירת צ'צ'ניה גרוזני לפגישה עם החיילים הלוחמים באזור. פוטין טס לגרוזני בתא הטייס של מטוס קרב מדגם סוחוי. במהלך הביקור פגש הנשיא את מפקדי הכוחות הלוחמים נגד המורדים ואף נאם מול אזרחיה של גרוזני שהורשו לחזור לפני כשבועיים לבתיהם ההרוסים בעיר. פוטין לא נימק את החלטתו לצמצם את הכוחות הלוחמים בצ'צ'ניה, אך נראה כי ההודעה באה בכדי לזכות באהדת הציבור ברוסיה. בתקופה האחרונה נחלו הכוחות הרוסיים אבידות כבדות בכמה התקלויות עם המורדים. הידיעות הללו גרמו לביקורת ואף ירידת מורל האזרחים ברוסיה, דבר שפוטין אינו מעוניין בו כלל וכלל.
הכוחות הרוסים פתחו אתמול במתקפה מחודשת על כמה ממעוזי המורדים בהרים שבדרומה של המדינה במטרה סופית להכניעם. דובר הצבא אמר כי להערכתו נהרגו למעלה מ-40 לוחמי גרילה צ'צ'נים ביממה האחרונה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully