וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפולוגו והגל הקטלני

מאת שרון קנטור, מיוחד לוואלה!

1.12.2004 / 15:49

שרון קנטור נפגעה מוחית מהאייקונים הגראפיים של עמודי ומהדורות החדשות, בעיקר אלה של חדשות 10, שכרכו את מותו של רפול בצילומי גלישה מהוואי ודיווח על גובה הגלים בעולם

מהדורת החדשות של מוצ"ש בערוץ 10 הביאה עמה משב רוח מרענן של טמטום תקשורתי. מערכת היחסים בין טקסט לגרפיקה השתכללה מאוד בשנים האחרונות, וכל אירוע חריג, כפיגוע המוני או עלייה במחירים, מלווה באינספור איורים קטנים ועליזים; מפות, חצים, צלליות של מחבלים גמדיים, ציורים של ככרות לחם ומכשירי די.וי.די. ועוד עיטורים והמחשות ויזואליות כטוב בעיני מחלקת הגרפיקה. אירועים חריגים במיוחד, תופעות מתמשכות, או כאלו הדורשות מינון מוגבר של עמודים, זוכות גם ללוגו חגיגי, מלווה בסיסמה קצרה וקצ'ית נוסח: "משבר ישראל-אירופה" (סמל האיחוד האירופי, כרוך בדגל ישראל ולפוף בסימן שאלה מהודר) או "רצח משולש במכבסה" (קלצ'ניקוב מציץ מתוך תוף מכונת כביסה על רקע עקוב מדם-מג'נטה). מקור התופעה ברצונם של העיתונים לפנות לשני מגזרים חשובים בעולם האותיות: אנאלפביתים ותינוקות של בית רבן. מקור ההשראה הוא, ככל הנראה, תרשימי קרבות צבאיים, ועולם מצגות הפאוור-פוינט, בתוכו כל מיזוג של מיליוני דולרים הוא עליז ואופטימי כוורוד הנולד מאדום ולבן. אין לך תוכן עמוק ורב רבדים שלא ניתן לפחסו לכלל סיסמה, רצוי מחורזת, ואין לך מהלך מורכב, כלכלי או פוליטי, שלא ניתן להפכו לתרשים פשוט ונגיש לכל. תחת שרביטו של מאייר מנוסה יהפכו גם המהלכים הפוליטיים באוקראינה להוראות הרכבה של ביצי קינדר.

מנהיג מהורהר

כאמור, הגדילו לעשות קברניטי המהדורה של מוצ"ש, כשניגשו לאייטם הצבע החגיגי המסכם את אירועי מותו של רפול. הכותרת שנבחרה לדיון היא "גל קטלני", ועניינו היה גלים שונים בעולם ומידת הסכנה שעשויה להישקף מהם לרפול או לכל אדם אחר. על רקע צילומי גלישה מרהיבים למדנו שבמדינת הוואי גלים גבוהים במיוחד, העשויים להגיע אף לגובה 12 מטרים, שלא לדבר על כף התקווה הטובה, שגם הוא לא כיף גדול וכדאי להיזהר שם. מידע נוסף סיפק המנוח עצמו, שדיוקנו – פרופיל של מנהיג מהורהר שהפך ללוגו, או ל"רפולוגו" אם תרצו - הודבק באלגנטיות על רצועת מידע המדווחת על גובה הגלים בחופי הארץ. מזמן לא הומחשה דוגמא נאה מזו לשילוב בין רפיסות עיתונאית ונלעגות אסתטית, צורך בלתי מוסבר במילוי שעות מסך בהבל חסר כל חשיבות ונטול כל קונטקסט ראוי, ואם מתעקשים – גם ביזוי המת תוך העמדת פני "השקענו אקסטרה". לא נותר לי אלא לסיים בלוגו קטן פרי עטי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully