וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: רבין מתהפך בקבר מהתרגיל של פרס

1.12.2004 / 0:00

לאחר סערה בכינוס מרכז מפלגת העבודה, בה פרץ ברק לבמה, והפסיק את הדיון, הוחלט כי מועד הפריימריס ייקבע רק ב-12 בדצמבר. ברק: שחל ופרס ניסו לגנוב את המפלגה

ההצבעה במרכז מפלגת העבודה על מועד הבחירות הפנימיות לראשות המפלגה נדחתה ל-12 בדצמבר, מטעמים טכניים. מנהל הישיבה שהתקיימה אתמול, משה שחל, אמר כי אי אפשר היה לקיים הצבעה, משום שאנשי הביטחון השאירו חברי מרכז רבים מחוץ לאולם בית החייל ולא התאפשר להם להשתתף בהצבעה. יו"ר המפלגה, שמעון פרס, אמר כי הוא מקבל עליו את האחריות לכשלי הארגון. לדבריו, לדיון באו כ-1,500 איש, לעומת כאלף חברי מרכז בכינוסים קודמים, והדבר "הציב לנו בעיות קשות". דחיית ההחלטה תקל על העבודה להחל במגעים להצטרפות לממשלת שרון.

במהלך הכנס, שעה שעו"ד משה שחל נאם והציע שההצבעה על הקדמת מועד הבחירות תתקבל בהצבעה גלויה, רץ אהוד ברק אל הבמה, תפס את המיקרופון והפסיק את הדיון, באומרו כי אסור להצביע "לפני שרפי אלול והיועץ המשפטי של המפלגה יעלו ויסבירו מה סוכם במוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה". ברק, המעוניין בהצבעה חשאית, אמר כי "כל דבר אחר הוא ניסיון לגנוב מפלגה, וזה לא יקום ולא יהיה בשנת 2004. נקודה".

שחל השיב לו "הפכת את מרכז המפלגה למרכז הליכוד...". שחל הוסיף כי הוא עצמו, "ביושר שלו", לא יעשה דבר נגד חוקת המפלגה, וכי הוא מוכן לעמוד מול ברק במבחן יושר בעיני הציבור. ח"כ חיים רמון אמר, כי לא הופתע מהתנהגותו של ברק. "זו אחת הסיבות שבגללן לא רציתי שיחזור", אמר רמון. "הניסיון לכפות החלטה בכוח נכשל", לדבריו. פרס עצמו התייחס לסערה שפרצה ואמר: "היו כאן במרכז המפלגה התנהגויות מצערות מאוד שאין להן מקום במפלגה, בעיקר מצד מי שאמורים להיות דוגמה ומופת".

בראיון לערוץ הראשון אמר ברק: "אנו ניצחנו בניסיון להחזיר את המפלגה לבוחריה. פרס ושחל ניסו למנוע הצבעה חשאית. הם בחרו אולם קטן, מילאו אותו בגימלאים ומנעו מחברי המרכז להיכנס. הם מראש לא התכוננו לבחירות. מה שהיה היום זה תרגיל מסריח מספר 2 בהשתתפות אותם שחקנים, פרס ורמון. רבין היה מתהפך בקברו אילו היה רואה איך השביחו התעלולים מאז... פרס הוא אדם גדול, אך הוא מוקף בעדת אנשים שמבזה את המפלגה ומתנהגת בבולשביזם. אז הם הצליחו לדחות בשבועיים את קביעת המועד, אבל גם השבועיים האלה יעברו. המפלגה חזרה לחיים ביום אחד".

לגבי הארוע בו חטף את המיקרופון מידיו של משה שחל אמר ברק: "לא איבדתי שליטה באירוע. אני בן אדם שכשהוא רואה גניבה מתבצעת מול העיניים- אני מתערב. שחל השווה את שהתרחש לליכוד, ולדעתי אנחנו חלוקים בדעותינו עם הליכוד וועידותיו מבזות לעיתים, אך תהליכי הבחירות במרכז הליכוד הם מכובדים".שחל עצמו אמר לאחר הכינוס, כי זו "פעם ראשונה שאיש העבודה חוטף מיקרופון. הוא הפך את הדיון לכוחני באופן שלא ייסלח למקום של בני-תרבות".

וילנאי: בן גוריון לא טס לניו יורק לאחר שהפסיד

בתחילת הכנס נאם ח"כ מתן וילנאי נאום, בו תקף בחריפות את ראש הממשלה לשעבר וחבר המפלגה החדש-ישן, אהוד ברק.

וילנאי אמר, כי מפלגת העבודה יוצאת ל"מאבק אמיתי להחלפת שלטון הליכוד בשלטון מפלגת העבודה", ולאחר מכן פנה לברך את אהוד ברק על כניסתו המחודשת למפלגה. וילנאי המשיך ואמר, כי לפי מה ששמע, ברק החל במפקד חברים ופקד שלושה חברים חדשים במפלגה; ברל כצנלסון, דוד בן גוריון ואהוד ברק – "כחלק מהשינוי העמוק לו אתה (ברק) מטיף לנו לעשות בערכי תנועת העבודה".

וילנאי תקף את ברק על כך ש"ברל היה מתהפך בקברו על המדיניות הכלכלית-החברתית שאתה מציע לנו, בן גוריון שפרש בחר שלא לעלות על המטוס הראשון לניו-יורק...". עוד הוסיף הח"כ, בפנייתו לברק "היית המנהיג הראשון שהתעלם מהעבודה, ובחר להקים משהו אחר. מחקת את שם העבודה, התעלמת מהפעילים בשטח, והמצאת את ישראל אחת. הגענו לכך שמשתמשים במפלגה, משתמשים וזורקים, ושוכחים אותנו, והתוצאה היא 'ישראל אחת – העבודה אפס".

בתגובה לדברי וילנאי אמר ברק: "שירתתי את המדינה 42 שנה ורציתי ארבע שנים בחיים הפרטיים. הובלתי בממשלה את מה שהאמנתי בו, הלכתי לבחירות והמחנה שלי לא בחר בי וזה הכישלון שלי. לאחר ארבע שנים ואלף הרוגים שרון מבצע בדיוק את מה שאמרתי, אך בדרך מבולבלת שתביא להרוגים. יש לתת לשרון את התמיכה לביצוע המהלכים תוך הבטחה להליכה לבחירות תוך שלושה חודשים".

"אני יכול להבטיח שגם אם לא אהיה ראש מפלגה, ראש ממשלה או ראש אופוזיציה, אני מוכן להיות אפילו מזכיר הסניף של גבעת עמל עד שמפלגת העבודה תחזור למורשת של כצנלסון ובן גוריון, עם כלכלה חברתית רגישה ברוח המסורת שלנו האמיתית. אני אוביל את המפלגה להנהגה גם אם זה לא יקח ארבעה חודשים אלא ארבע שנים" אמר ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully