וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מברכת על "הניצחון הגדול" על ארה"ב

רויטרס

30.11.2004 / 12:50

ראש צוות המו"מ האיראני: העולם דחה את קריאות ארה"ב לדון בגרעין במועצת הביטחון. הוסיף: הקפאת העשרת האורניום תימשך חודשים אחדים בלבד

באיראן מברכים על "הניצחון הגדול" על ארה"ב, בעקבות החלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לאשר את הצעת ההחלטה שהגישו צרפת, בריטניה וגרמניה, במסגרתה הודיעה טהרן כי תשעה כל פעילות הקשורה להעשרת אורניום. הסוכנות לא קיבלה את את עמדת ארה"ב, שתובעת להטיל סנקציות על איראן.

ראש צוות המו"מ האיראני, חסן רוחני, אמר בהתייחסות ישירה ראשונה של גורם איראני להחלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: "האמריקאים דרשו לדווח על איראן למועצת הביטחון במשך שנה וחצי, אולם כל העולם דחה את קריאות אמריקה. הוכחנו שבמוסד בינלאומי אנחנו מסוגלים לבודד את ארה"ב, וזהו ניצחון גדול".

לדבריו, נציגי ארה"ב בפגישת הסוכנות בווינה היו "כעוסים ודומעים, וכולם אמרו שאמריקה נכשלה ואנחנו ניצחנו". האמריקאים, מצידם, מתייחסים בספקנות לעמידתה של איראן בהתחייבותה, ושומרים על זכותם לביא את הסוגיה למועצת הביטחון של האו"ם.

רוחני הוסיף כי איראן לעולם לא תוותר על זכותה לתוכנית גרעינית. לדבריו, הצעת טהרן להשעות את העשרת האורניום לא תימשך לנצח, כמו שמבקשים באירופה ובארה"ב, והיא תהיה בתוקף רק כל עוד נמשכות השיחות עם האיחוד האירופי.

"אנחנו מדברים על חודשים, לא על שנים", אמר רוחני, הממונה על מנגנון הביטחון הגבוה ביותר באיראן, מועצת הביטחון הלאומית העליונה. לדבריו, "משך הדיונים חייב להיות מציאותי, ולא ארוך מדי". עם זאת ציין רוחני, כי המו"מ מהווה "הזדמנות היסטורית לאיראן ואירופה להוכיח לעולם... כי העניינים המסובכים ביותר ניתנים לפתרון באמצעות מו"מ".

בי.בי.סי דווח כי איראן מקווה לספק לנציגים האירופים ערבויות שיוכיחו כי אין בכוונתה להשתמש בחומר גרעיני לייצור נשק גרעיני סודי. רוחני, שדיבר במסיבת עיתונאים, אמר כי העולם לא צריך לחשוש ממתקני הגרעין האיראנים. "לו רצינו לייצר פצצת גרעין, היינו עושים זאת בעשרים השנים האחרונות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully