וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת נגד חברות הכבלים: הן לא מילאו חובותיהן לציבור

20.3.2000 / 15:37

שרת התקשורת לשעבר בראיון ל"וואלה! חדשות": שישקיעו בשירות לציבור במקום בקמפיין נגד האוצר

מאת: עידו אלון
"חברות הכבלים לא מילאו חובותיהן לציבור ולרשויות" - כך אמרה היום ח"כ לימור לבנת בראיון ל"וואלה! חדשות". לדברי שרת התקשורת לשעבר, "עדיף היה לו היו החברות משקיעות מקצת המשאבים שמושקעים בקמפיינים נגד משרדי האוצר והתקשורת בשירות לציבור".
שוק התקשורת נמצא כיום בעיצומן של הכרעות על עתידו, ובהן ההחלטה על מתן הזכיונות לחברות הכבלים. משרד האוצר דורש עבור מה שהוא מכנה "משאב ציבורי" 1.3 מיליארד דולר, ולעומתו שר התקשורת בנימין בן אליעזר מצדד במתן הזכיונות ללא תמורה. ההחלטה בעניין הועברה ליועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין.
לבנת תקפה את משרד התקשורת לגבי האופן בו הוא מטפל בפתיחת השוק לתחרות. לבנת אמרה כי "כך לא ניתן לנהל את שוק התקשורת - חייבת להיות הסכמה בין שר התקשורת לאוצר". לדבריה, "יש להגיע להכרעה מהירה בנוגע לזכיונות הכבלים, ולקבוע עסקת חבילה שכולם יוכלו לחיות איתה. העובדה שהעניין עבר ליועץ המשפטי לא מועילה לקידום התחרות והכנסת הלוויין".
לבנת תקפה גם את חברות הכבלים בטענה כי הן לא מלאו חובותיהן לציבור ולרשויות: "מי שמשקיע צריך גם להרוויח - אין בכך פסול. אך מי שמקבל זיכיון לתשתית מהמדינה צריך למלא את חובותיו".
לבנת גם התייחסה לאיומיו של איש העסקים אליעזר פישמן. בראשית מרץ איים פישמן כי הוא יחסל את אחזקותיו בישראל אם דרישותיו בשוק התקשורת לא יענו. לדברי לבנת, "אין מקום במדינה דמוקרטית לאיומים מסוג זה. אני מציעה לאיש לא להתרגש מכך - יהיו אחרים שישקיעו בארץ".

תגובות

מחברות הכבלים נמסר בתגובה כי "החברות משקיעות בהפקות מקור כ-% 10 מהכנסותיהן כפי שדורשים היוצרים הישראלים, אלא שהמדינה אינה מעבירה את הכספים שהיא גובה לייעודם".
מ"תבל" נמסר כי החברה תשלים בתוך 12 חודשים את רישות כל יישובי הפריפריה בתחומי הזכיון שלה ושל חברת גוונים.
ממשרד התקשורת נמסר כי "מבלי לפגוע ביועץ המשפטי לממשלה, טען שר התקשורת כי טעות היא לעכב את פתיחת השוק לתחרות. הצעתו היתה לפתור את נושא התשלום בין הכבלים לאוצר על ידי בורר. לצערנו הוחלט להפנות את השאלות שעל הפרק ליועץ המשפטי". עוד נמסר כי מעולם לא טען שר התקשורת שאין לקבל מהכבלים כסף וכן כי הארכת זכיונות תמורת תשלום הוא כנראה פטנט ייחודי שהומצא עבור חברות הכבלים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully