וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה אלופה? חיפה אדומה

19.5.2001 / 21:18

מכבי חיפה חגגה אליפות והקיפה את האיצטדיון עם דגל המדינה, אבל האדומים של הפועל ניצחו 1:3 בדרבי סוער. צמד לתורג'מן, יעקובו הורחק

לא כך קיוותה מכבי חיפה לחגוג את הזכיה באליפות. שחקניו של אברהם גרנט, במשחקם הראשון בקרית אליעזר מאז הבטיחו את התואר, נוצחו 1:3 בדרבי חם ועצבני על ידי הפועל. האדומים הפגינו משחק לחימה יוצא מהכלל, נהנו מצמד של עמיר תורג'מן והשיגו נצחון שני העונה על האלופה. יעקובו אייגביני, הניגרי של מכבי, הורחק במחצית השניה.

הירוקים, שבפתיחת המשחק הקיפו את האיצטדיון עם דגל ישראל על רקע שיר האליפות שכתב עוזי חיטמן, רצו להוסיף נצחון יוקרתי לרזומה שלהם. יוסי בניון הדהים כשהופיע עם שיער צבוע בירוק, אבל הוא חסר את ריימונדאס ז'וטאוטאס ואדורם קייסי המוצהבים, כמו גם אנדריי אוסטרובסקי המורחק. הפועל חיפה הגיעה למשחק עם סגל מלא, למעט עמי אזולאי שכבר גמר את העונה.

המשחק נפתח בקצב טוב. בדקה התשיעית נשלח רפי כהן לעימות של אחד על אחד מול דודו אוואט, אבל בעט ברשלנות לידיים של שוער הפועל. דקה לאחר מכן ירה תורג'מן חזק מ- 18 מ' ולא היה רחוק מהמסגרת.

בדקה ה-12 עלתה הפועל חיפה ליתרון: ניר דוידוביץ' הכשיל ברחבה את מינטואן אלין והשופט שי שטרית שלף לו את הכרטיס הצהוב והצביע על הנקודה הלבנה. עמיר תורג'מן לא נכשל, כבש את שערו
ה-12 העונה וקבע 0:1 להפועל חיפה.

מכבי חיפה יכולה היתה לכבוש את שער השוויון בדקה ה-29, אחרי שוואליד באדיר השתלט על כדור בתוך הרחבה אך שיחרר בעיטה לא מדוייקת. בדקה ה-35 ניצל איגביני יעקובו טעות בהגנת הפועל, הגיע לעימות מול אוואט אך שוער הפועל יצא מצויין לקראתו ובלם בגופו. החמצה גדולה של הניגרי. הלחץ של מכבי לא הניב פירות והפועל ירדה למחצית ביתרון של שער.

גם בפתיחת המחצית השניה נמשכה המגמה - מכבי לוחצת, הפועל מתבססת על התקפות מתפרצות. בדקה ה-54 ערך אברהם גרנט חילוף כפול, כשהכניס את ראובן עטר וסרגיי קלצ'נקו על חשבונם של אלון חרזי ורפי כהן.

מכבי חיפה חיפשה שער שוויון, אבל בדקה ה-59 כבשה הפועל את השער השני: דמיטרי אוליאנוב מצא מצויין את עמיר תורג'מן שהסתובב נהדר על המקום וירה כדור חד ושטוח ברגל שמאל לפינת השער של דוידוביץ' - 0:2 להפועל ושער 13 העונה של תורג'מן. יופי של מהלך של הפועל, האוהדים של מכבי מתוסכלים.

מכבי מצמקת, האווירה מתחממת

מכבי חיפה הייתה נחושה לצמק. בדקה ה-65 קיבל אייגביני את הכדור בתוך הרחבה אך במקום לבעוט בכדור בעט באויר ונפל. השופט שיטרית שרק באיחור והצביע על הנקודה הלבנה, למרות המחאות הקשות מצד הפועל חיפה. באדיר בעט את הפנדל שטוח ופנימה, כבש את שערו הרביעי העונה וצימק ל-1:2. מכבי שוב בעניינים.

הפנדל המפוקפק חימם את האוירה בקרית-אליעזר וכעבור 3 דקות הטיח איגביני כדור בפניו של אורן נסים וספג מיד את הכרטיס האדום. הניגרי בקושי הספיק לפנות את המגרש וכבר פרץ עימות נוסף, הפעם בין יוסי בניון וננאד פראליה לנג'ואן גרייב. שטרית איבד את השליטה במשחק וגם ביציעים החלו להתפתח תגרות והשוטרים נאלצו לעבוד שעות נוספות.

בדקה ה- 72 שלח ראובן עטר בכדור גאוני את קלצ'נקו לתוך הרחבה, עופר טלקר נראה מכשיל את המולדבי, אולם שטרית נצר את משרוקיתו ולא שרק לפנדל. דווקא הפעם נראה שהיתה הכשלה. בדקה ה- 79 ביצעה
הפועל התקפה משולבת דרך נסים ויילשב, אולם מינטואן בעט ברשלנות מתוך הרחבה מעל השער.

מאיר בן-מרגי נכנס בדקה ה- 81 במקום עמיר תורג'מן וחמש דקות לאחר מכן החליף יניב קטן את מרקו בלבול. בדקה ה-89 נפסל שער שלטלקר בטענת נבדל, אבל בדקה ה-90 כבשה הפועל את השער השלישי והבטיחה את הנצחון בדרבי. אורן זיתוני נשלח למתפרצת וכשהגיע מול דוידוביץ' פירגן לנג'ואן גרייב, שגלגל לשער הריק.

הפועל חיפה השיגה את נצחונה השני העונה על האלופה וגם שמרה על המקום השלישי בטבלה. לירוקים 82 נק' במקום הראשון, לאדומים 68.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully