וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נהיה עם - תינוק המריבה

תולי שרגאי

29.11.2004 / 14:02

לפני 4 חודשים רעשה הארץ סביב מאבק על תינוק בין הוריו הביולוגים להוריו המאמצים. מה קרה מאז? וואלה! חדשות חוזרת לסיפורים שירדו מהכותרות

מה היה?

תחילתה של הפרשה בהולדת התינוק במאי 2003 לאם לא נשואה שמסרה אותו לאימוץ כשהיה בן שמונה ימים. כעבור חודש וחצי, ביולי 2003, התחרטה האם על מסירת בנה לאימוץ, ופנתה בעניין לשירות למען הילד. במקביל דיווחה האם על הולדת התינוק לאביו הביולוגי וכעבור חודשיים, באוקטובר 2003, פנתה לבית המשפט לענייני משפחה וביקשה לחזור בה מהסכמתה לאימוץ. לבקשתה לביטול האימוץ הצטרף גם האב.

בחודשים הבאים התקיימו בבתי המשפט דיונים מתוקשרים סביב עתידו של הילד. מומחית שמונתה עוד מטעם בית המשפט לענייני משפחה קבעה כי יש להעביר את התינוק לאביו, אך שופטת בית המשפט המחוזי, ברכה תום אופיר, השהתה את ביצוע ההחלטה.

במסגרת המאבק התקשורתי חשפו שני הצדדים פרטים שנועדו לפגוע בסיכויי הצד שכנגד. כך למשל פורסם בתוכנית "משעל חם" בערוץ 2, כי אמו הביולוגית של התינוק היא נוצריה, ואביו יהודי; מנגד, נמסר לבית המשפט מידע רפואי חסוי על אביו המאמץ של התינוק, שלפיו מטופל האב בדיאליזה עקב מחלת כליות. במקביל המשיכו שני זוגות ההורים להיאבק בכל מישור אפשרי. ההורים הביולוגים הגישו תלונה למשטרה, כנראה על רקע "אי סדרים חמורים בשירות למען הילד". בראיון ל"הארץ" האשימה האם הביולוגית את השירות למען הילד בניצול מצבה הנפשי הקשה לאחר הלידה. "אני יודעת שיש תור ענק לאימוץ והם פשוט עטו עלי. לא הייתי אז בדעה צלולה". האם המאמצת לא נשארה חייבת - "אנחנו בהתמוטטות", אמרה, "אין מלים. אני כבר לא יכולה להרגיש כלום". בשיאה התקשורתי של הפרשה התערב בה דודו טופז, שהציע לפשר בין הצדדים, אך נאלץ להישאר מחוץ לתמונה לאחר שעורכי הדין של ההורים המאמצים הסתייגו מעזרתו.

ב-30 ביוני פסק הרכב בן שלושה שופטים של בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשותה של השופטת סביונה רוטלוי, כי ההורים המאמצים יוכלו לקבל מעמד בדיון. ההורים הביולוגים עתרו לבית המשפט נגד החלטה זו. ב-26 ליולי דן בתיק הרכב של בית המשפט העליון בראשות אהרן ברק, שהחליט להשאיר בתוקף את החלטה להעניק להורים המאמצים מעמד בהליך המשפטי, אך לדחות את בקשתם לחשוף מידע על ההורים הביולוגים. בית המשפט העליון החזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי בתל אביב, והטיל צו איסור פרסום על תוכן הדיונים. מאז נעלם הנושא מהכותרות.

מה נהיה

התיק עדיין מתנהל בדלתיים סגורות בבית המשפט המחוזי. התינוק, כבר בן כשנה וחצי, נמצא עדיין אצל הוריו המאמצים, אך הוריו הביולוגים רשאים לבקרו באופן מוסדר.

מה יהיה

שמואל מורן, עורך הדין המייצג את ההורים המאמצים (יחד עם עורך הדין שמעון שובר) אמר אתמול לוואלה! חדשות, שהוא צופה כי בשבועיים הקרובים תינתן החלטה בפרשה. "מטבע הדברים", הוסיף, "כולם נמצאים במתח רב".

עורך הדין דין עדני, המייצג את ההורים הביולוגים (יחד עם עורך הדין משה לוי) מסר כי הדיונים בתיק כבר הסתיימו, והוא צופה כי תוך חודש תתקבל החלטה, אולם לדבריו, "לא משנה איזו החלטה תינתן, ברור שהצד השני יערער, וזהו תיק שיגיע לעליון". הוא הוסיף כי ידועים לו דברים שיזעזעו את המדינה, אך הוא אינו יכול למסור אותם בגלל החיסיון המוטל על התיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully