וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס: אנו מוכנים להודנה ארוכה

29.11.2004 / 9:28

לדברי השייח' חסן יוסף, הארגון התבגר לנוכח הבנת ההזדמנויות שבמציאות החדשה, ומקווה לשנות תפישתו כארגון טרור. ההנהגה הפלסטינית הורתה להפסיק את שידורי ההסתה

השייח' חסן יוסף, מבכירי החמאס בגדה, אומר כי ארגונו מעוניין להשתלב בהנהגה לאומית פלסטינית מאוחדת ויסכים להודנה שתימשך אפילו עשר שנים. הוא מתנה הודנה כזאת בסיום הכיבוש, שחרור האסירים והפסקת כל הפעולות האלימות של ישראל. בקול ישראל דווח, כי השייח' יוסף לא שלל את האפשרות שהחמאס יפסיק את הפיגועים בעת משא ומתן על הסדר קבע. מנגד, אמר, כי כל עוד הכיבוש נמשך, זכותו של כל פלסטיני להגן על עצמו ולא למסור את נשקו.

לדברי יוסף, הארגון לא יטיל וטו על מהלך מדיני שישיב את זכויות העם הפלסטיני. הוא קרא לישראל ולקהילה הבינלאומית לשוב ולשקול את התייחסותם לחמאס כאל ארגון טרור. לדבריו רצון החמאס להשתתף בהחלטות המדיניות הוא תוצאה של תהליך התבגרות של הארגון והבנה, כי יש מציאות חדשה כעת וצריך לנצל את ההזדמנות שנקרתה.

בשיחה עם כתב קול ישראל הבטיח יוסף שארגונו לא יטרפד את הבחירות ברשות, וחזר על הצהרת הארגון כי לא יציב מועמד לתפקיד יו"ר הרשות.

ההסתה הישראלית תחת מעקב

הנהגת הרשות הפלסטינית הורתה לכל כלי התקשורת להפסיק לשדר שידורי הסתה נגד ישראל. בגלי צה"ל דווח, כי העיתון א-שארק אל אווסט מפרסם הבוקר, שמדובר בשירים וקטעי וידאו שקראו להמשיך באינתיפאדה. על פי הדיווח, ההוראה פורסמה פחות מ-24 שעות לאחר שראש הממשלה, אריאל שרון, תבע מהפלסטינים להפסיק את ההסתה.

במקביל החלו הפלסטינים לאסוף התבטאויות פומביות של פוליטיקאים ואנשי צבא ישראלים נגד פלסטינים, כדי להוכיח שגם בישראל קיימת הסתה.

גורם ברשות: הצעות אסד דוחפות החמאס להפסקת אש

כתב"הארץ" ארנון רגולר מוסיף:

גורמים פלסטיניים מסרו, שהצהרותיו האחרונות של נשיא סוריה, בשאר אל אסד, על רצונו במו"מ עם ישראל, משפיעות על בכירי חמאס החוששים מאובדן המשענת הסורית ומעוניינים בהאצת המו"מ עם הרשות. זיאד אבו עמרו, שליחו של אבו מאזן למגעים עם הארגונים האיסלאמיים, מקיים פגישות בקהיר עם גורמי חמאס מדמשק, כחלק מהדיאלוג על הסכם הפסקת אש. "הדיווחים משפיעים ישירות על קצב המו"מ עם חמאס", אמר גורם ברשות.

יו"ר אש"ף, אבו מאזן, אמר אתמול בתום פגישת ההנהגה הפלסטינית עם נשיא מצרים חוסני מובראק, שהרשות מחוייבת להתמודד עם התוהו-ובוהו בשטחה. אבו מאזן אמר, בין היתר, "אנו שואפים לפיקוח ביטחוני שישים קץ לתופעה שבכל מקום אנשים נושאים נשק". בפגישה השתתפו גם ראש הממשלה הפלסטיני אבו עלא ויו"ר הרשות הזמני, רווחי פתוח. על-פי מקורבים למשלחת הפלסטינית, הפלסטינים הוזמנו למצרים בעקבות דיווחים שהתקבלו בקהיר ולפיהם המאבקים בין השלושה מפריעים למגעיה הדיפלומטיים של הרשות.

הפגישות בקהיר נערכו על רקע צאתם מחרתיים לישראל, של ראש המודיעין עומר סולימאן ושר החוץ המצרי אחמד אבו ריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully