וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה לנזוף בקצינים בכירים בעקבות הירי בגיל נעמתי

29.11.2004 / 8:15

המשטרה הצבאית מצאה ליקויים בהכנת הכוח שפיזר הפגנה ליד הגדר לפני כשנה, בין השאר באש חיה. לבד מהנזיפה לבכירים, ממליצה הפרקליטות הצבאית על דין משמעתי למ"פ וסגנו בשל התרשלות

המשטרה הצבאית מצאה ליקויים בהכנת הכוח שטיפל בהפרות הסדר ליד גדר ההפרדה באזור מחסום מסחה לפני כשנה, במהלכן נפצע פעיל השמאל גיל נעמתי. בקול ישראל דווח, כי לאור הליקויים, המליצה הפרקליטות הצבאית על הליך של נזיפה פיקודית נגד מפקד החטיבה המרחבית, מפקד הגדוד וסגנו. כמו כן ניתנה הוראה להעמיד לדין משמעתי את המ"פ וסגנו, בשל התרשלותם בהיערכות לאירוע.

במסגרת החקירה בדקה המשטרה הצבאית את התנהגות החיילים במהלך האירוע, והתברר כי החיילים בשטח לא ידעו כי צפויה הפגנה, וכי צפויים להשתתף בה ישראלים. החיילים היו באזור במסגרת סיור שגרתי ליד הגדר, כשלפתע התקרבו אל הגדר, מצדה הפלסטיני, עשרות אנשים כשעל פני חלקם כיסויי פנים, ואחרים נושאים את דגל פלסטין. המפגינים החלו לטלטל את הגדר בחוזקה, ולנסות לחתוך אותה תוך צעקות. החיילים סברו כי מדובר בפלסטינים המבקשים לגרום לגדר נזק, ולפגוע בחיילים או בתושבי היישוב היהודי הסמוך.

מול המפגינים היו תחילה שלושה חיילים, ובהמשך שישה. החיילים לא היו מצוידים באמצעי כריזה, או באמצעים לפיזור הפגנות. לאחר שקראו למפגינים להתפזר, ביצעו החיילים ירי באוויר ובהמשך אושר לקלע הכוח לבצע ממצב שכיבה ירי של כדור בודד לעבר רגליו של גיל נעמתי, שנצפה חותך את הגדר. כמה שניות לאחר הירי הראשון, ירה הקלע כדור נוסף ללא אישור לעבר נעמתי, שנפצע קשה. לאחר שמפירי הסדר נסוגו מהגדר, החייל ירה כדור נוסף, בטענה כי הוא יורה כדי להרחיק צלמים.

הקלע יועמד לדין משמעתי על שימוש בלתי חוקי בנשק. חייל נוסף יועמד לדין משמעתי עקב ירי כדורים לעבר הקרקע, למרחק של 40-50 מטרים מהמפגינים, למרות שקיבל פקודה לירות באוויר. בעקבות האירוע שונו נהלים, וגובשו נהלים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully