וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטאג' מהאל ייפתח בלילה לראשונה לאחר 20 שנה

28.11.2004 / 13:09

בית המשפט העליון בהודו פסק כי מונומנט האהבה המפורסם ייפתח ל-5 לילות בכל חודש. מ-1984 נדרשו המבקרים לעזוב לאחר השקיעה, מחשש להתקפות של מורדים סיקים

המבנה המפורסם ביותר בהודו, הטאג' מהאל, ייפתח לציבור לביקורים ליליים, לראשונה לאחר 20 שנה. המאורע המרגש יתרחש בשבת הקרובה. המקדש, שחגג רק לאחרונה 350 שנה להיווסדו, היה סגור בלילות בשל בעיות אבטחה.

בית המשפט העליון פסק כי מונומנט האהבה ייפתח לחמישה לילות בחודש. 400 מבקרים לכל היותר יורשו להיכנס בכל פעם. המקדש, שנבנה על ידי הקיסר שאה ג'האן כקבר לאשתו, הוא אחד האתרים המאובטחים ביותר בהודו.

אלוק פרסאד, מפקד המשטרה המחוזי, הודיע כי רמת האבטחה הועלתה בעקבות פסיקת בית המשפט. "עשרות אלפי שוטרים נפרשו בתוך ומסביב למבנה ואנשי קומנדו ישמרו על מקומות מפתח", אמר פרסאד. בבי.בי.סי דווח כי תיירים יורשו לצפות במבנה מפלטפורמת אבן, הנמצאת במרחק של כ-300 מ'.

הביקורים הליליים בטאג' מהאל הופסקו ב-1984, בשל חשש מהתקפות של מורדים סיקים. למרות הפסקת המרידות הסיקיות באמצע שנות ה-90, הממשלה היתה נחושה להמשיך באיסור הביקורים לאחר השקיעה. בתקופת השיא של המתיחות בין הודו לפקיסטן היו אף תוכניות מרחיקות לכת להסוות את המבנה, מחשש להתקפה אווירית של פקיסטן. בנוסף, היה חשש מניסיון פיצוץ המקדש ע"י מורדים קשמירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully