וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוק אאוט ל"לייבור"

18.5.2001 / 19:13

המהלומה שהנחית בפניי המפגין רק הועילה למפלגתו של סגן ראש ממשלת בריטניה בדעת הקהל; הלייבור מובילה ברוב הסקרים על פני השמרנים בפער של יותר מ-20 אחוזים

האגרוף שהנחית סגן ראש ממשלת בריטניה, ג'ון פרסקוט, בפניו של פעיל שהשליך לעברו ביצה, מתבררת בדיעבד כמכת מוות דווקא לסיכויי המפלגה היריבה. מפלגת ה"לייבור" נוסקת היום לגבהים חדשים בסקרים בבריטניה וראש הממשלה, טוני בלייר, שרק אתמול גיבה את סגנו פרסקוט, רושם שיאים בפופולריות.

סקר טלפוני הורה על תמיכה של כשני שלישים מהנשאלים בתקיפתו של פרסקוט את החוואי שזרק לעברו ביצה בכינוס של מפלגת ה"לייבור" שלשום. במפלגת השמרנים קיוו שהתקרית תהווה את נקודת המפנה של הקמפיין, ותאפשר למנהיגה, וויליאם הייג, להיצמד לבלייר במאבק על מעון ראש הממשלה ברחוב הדאונינג 10 בלונדון. אך הסקרים מורים אחרת.

שלושה שבועות לפני יום הבוחר הבריטי ב-7 ביולי, רושמת מפלגת ה"לייבור" שיא פופולריות חדש. לראשונה מזה 18 חודשים היא זוכה לשיא יתרון של למעלה מ-20 אחוזים ברוב הסקרים. סקר האקונומיסט מלמד על תמיכה של 54 אחוזים מהמצביעים במפלגת השלטון. השמרנים, מצדם, מסתפקים בסקר בתמיכתם של 26 אחוזים מהקולות.

מסקר משולב של סוכנות הידיעות רויטרס, המבוסס על סקרי דעת הקהל המובילים במדינה, עולה כי מפלגת ה"לייבור" פתחה פער של בין 21 ל-22 אחוזים מול השמרנים.
בעקבות הנתונים מעוררי הדאגה החליטו במפלגת השמרנים לשנות כיוון ולתת דגש חזק בקמפיין לנושא ההגירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully