וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אלטק מזנקת ב-26% בשל דו"חות מעודדים

עומרי כהן

26.11.2004 / 20:15

אלטק הגדילה הכנסותיה ברבעון ב-21% ל-7.3 מיליון ד'. טבע מאבדת 0.8% לאחר שהשלימה שלשום טיפוס תלת-שבועי של 15%. נייס מוסיפה עוד 0.7%. הבורסות ייסגרו ב-20:00

בבורסות וול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס נותר ללא שינוי. בקרב המניות הישראליות בולטת אלטק בזינוק של 26% על רקע גידול בהכנסותיה ברבעון השלישי. נייס מוסיפה 0.7% וטבע מאבדת 0.8%.

סקירת טרום מסחר

אתמול חגגו בארה"ב את חג ההודיה ושוק ההון האמריקאי יצא ליום שבתון. היום ייפתחו שערי הבורסות במדינה ליום מסחר מקוצר, המאופיין בדרך כלל במחזורי מסחר נמוכים, ואשר יסתיים בשעה 20:00 שעון ישראל.

לאחר שביום רביעי רשמו המדדים המובילים עליות שערים, מצביעים היום החוזים העתידיים על פתיחה מעורבת, עם נטייה לעליות שערים קלות, כשברקע ירידה נוספת בשערו של הדולר מול המטבעות המובילים. כשעה לפני הפתיחה מצביעים החוזים העתידיים על עלייה של 0.1% במדד נאסד"ק 100 ועל עלייה של 0.1% במדד S&P 500.

ביום שישי שלאחר חג ההודיה נפתחת בארה"ב עונת הקניות לקראת חג המולד, ובוול סטריט מקווים המשקיעים לגידול במכירות הקמעוניות בהשוואה לאשתקד.

בשוקי המטבעות בעולם צנח היום הדולר לשפל חדש מול היורו האירופי ולרמתו הנמוכה מזה 4 שנים מול הין היפאני, על רקע דיווחים לפיהם הקטינה סין את אחזקותיה באגרות חוב של ממשלת ארה"ב. בכיר בבנק המרכזי הסיני צוטט היום בסוכנות הידיעות המקומית כאומר שהמדינה הקטינה ב-180 מיליארד דולר את אחזקותיה באג"ח זרות במטרה לצמצם את הפסדיה מחולשת הדולר.

כעת מתחזק הדולר קלות מול היורו לרמה של 1.324 דולר ליורו, לאחר שהבוקר צנח לשיא שלילי של 1.333 דולר ליורו. מול הין נסחר הדולר ברמה של 102.72 ין לדולר לאחר שמוקדם יותר צלל לרמה של 102.01 ין לדולר - הנמוכה מאז ינואר 2000.

בנוסף לגידול בשיעור האחזקה במטבעות שונים מהדולר, דוחפת חולשת המטבע האמריקאי את המשקיעים להגדיל את אחזקותיהם בזהב. היום טיפס מחירה של אונקיית זהב לרמתה הגבוהה ב-16 השנים האחרונות - 455 דולר.

בקרב המניות הישראליות הנסחרות בוול סטריט עשויה טבע להמשיך ולרכז עניין בקרב המשקיעים. בבית ההשקעות נאטקסיס הותירו אתמול את מחיר היעד למניה על 35.5 דולר - גבוה בכ-29% מהמחיר בו נסחרה טבע ביום רביעי. בנאטקסיס מאמינים כי מכירות תרופות הקופקסון של טבע, המיועדת לטיפול בחולי טרשת נפוצה, ימשיכו לצמוח גם בשנה הבאה, אם כי בקצב מתון יותר על רקע השקת התרופה המתחרה, טיסאברי, מתוצרת ביוג'ן איידק ואלאן. בנטאקסיס ציינו, כי את שנת 2004 צפויה טבע לסיים עם צמיחה של 29% במכירות הקופקסון, ואילו ב-2005 צפוי שיעור הצמיחה במכירות התרופה לרדת ל-13%.

בבית ההשקעות הוסיפו כי טבע נסחרת כיום במכפיל של 16.4 ו-18.6 על הרווחים הצפויים לחברה ב-2004 וב-2005, בהתאמה. לדברי האנליסטים, מכפילים כאלו הם נחלת מרבית החברות במגזר התרופות הגנריות כיום, בעוד שטבע, בשל מעמדה הרם בענף, ראויה להיסחר במכפיל גבוה יותר, של 22, על רווחיה העתידיים. ממכפיל זה נגזר גם מחיר היעד אותו העניקו האנליסטים למניה.

לפני שלושה ימים העלו בבית השקעות אחר, אדווסט, את המלצתם לטבע מ"קנייה" ל"קנייה חזקה", ובמקביל העלו את מחיר היעד למניה מ-30 דולר ל-36 דולר.

מניה נוספת אשר מרכזת באחרונה עניין רב ונהנית מסנטימנט חיובי היא זו של חברת נייס מערכות. נייס פירסמה בתחילת נובמבר תוצאות רבעוניות מצוינות, ומאז זינקה המניה ב-29% למחיר של 27.7 דולר. גם בקהיליית האנליסטים נרשם סיפוק מתוצאות החברה ואלו העניקו למניה מחירי יעד בטווח של 28-32 דולר ביומיים שלאחר הדו"חות. השבוע הגדילו לעשות האנליסטים באוסקר גרוס, כאשר העלו את מחיר היעד לנייס מ-30 דולר ל-33 דולר, בצירוף המלצת "קנייה".

גם מניותיהן של קבוצת קומברס טכנולוג'י והחברות הבנות, ורינט ואולטיקום, עשויות למשוך את תשומת ליבם של המשקיעים. ביום רביעי יפרסמו שלוש החברות את תוצאותיהן לרבעון השלישי של השנה. בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס הותירו אתמול את ההמלצה למניית קומברס על "תשואת יתר", בצירוף מחיר יעד של 24 דולר. זאת, לאחר שיום קודם לכן הורידו בבית ההשקעות וויליאם בלייר את המלצתם למניה ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר". ביום ד' נסחרה קומברס במחיר של 21.7 דולר.

אולטיקום הספיקה להשלים ביום רביעי עלייה שבועית של 6.2%, לאחר צניחה יומית של 14% בתגובה להורדת המלצה למניה. לפני כשבוע טיפסה אולטיקום עד למחיר היעד אותו הציב לה בית ההשקעות ריימונד ג'יימס - 19 דולר. בעקבות זאת הורידו בבית ההשקעות את ההמלצה לאולטיקום ל"תשואת שוק" מ"קנייה", והמניה הגיבה בצניחה.

פארמוס עשויה גם היא להמשיך ולרכז עניין לקראת פרסום תוצאות הניסוי בתרופת הדקסנבינול בסוף החודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully