וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל בצה"ל: שהכולירות בג'נין ימותו מצמא

כתב וואלה! חדשות

26.11.2004 / 0:00

בלעדי לוואלה! חדשות: תא"ל עמי שוחט מפיקוד מרכז שזר בהרצאה בפני חיילים עלבונות לפלסטינים ולערפאת, וסיפר בגאווה על החרמת מיכל מים מתושבי ג'נין. גורמי צבא: הוא התייחס למחבלים

"מבחינתי שימותו הכולירות האלה שם בצמא", כך התייחס אתמול תת אלוף בצה"ל לתושבי ג'נין במהלך מבצע חומת מגן, בהרצאה שנשא בפני אנשי מילואים בצריפין. הקצין, מפקד אגד לוגיסטיקה מרחבי בפיקוד מרכז, תת אלוף במיל. עמי שוחט, סיפר בהרצאה כי במהלך הלחימה העביר הצבא לחיילים ארבעה מיכלי מים, והוסיף: "בואו אני אגלה לכם משהו: החרמנו להם (לפלסטינים) מיכל מים בג'נין. מבחינתי שימותו הכולירות האלה שם בצמא".

חייל מילואים במרכז הנפגעים של פיקוד מרכז, שנכח בהרצאה, סיפר כי דבריו של שוחט בהרצאה היו רצופים בביטויים מעליבים כלפי הערבים, ביניהם: "כל הערבים דרעקים" ו"נבלות". בנוגע ליו"ר הרשות, יאסר ערפאת, אמר הקצין: "הדרעק נפטר, אבל יבוא דרעק אחר במקומו".

ההרצאה נערכה במסגרת השתלמות מילואים של מרכז נפגעים של פיקוד מרכז בצריפין. לטענת חייל המילואים, בחדר נכחו כ-40 אנשי מילואים, ביניהם סא"ל ורב סרן. כל הנוכחים, לטענת החייל, צחקו מדבריו של שוחט ואיש מהם לא מחה על הדברים. החייל סיפר עוד כי שוחט ציין שהוא מועמד להיות קצין מילואים ראשי של צה"ל.

גורמים צבאיים מסרו בתגובה כי תת אלוף במיל. שוחט אכן אמר את הדברים, אך "השתמש בביטויים קשים אלה בהתייחסו למחבלים ולגורמי טרור".

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, הגיב על הדברים ואמר: "דבריו של תא"ל שוחט הם גזעניים ומקוממים. על צה"ל לשלוח את תא"ל שוחט לסדנא דחופה בנושא חינוך לערכים וטוהר הנשק. דבריו של שוחט על החרמת מיכלי המים בג'נין מחייבים בדיקה ותחקיר יסודיים".

שריד: הדג מסריח מהראש

בתגובה לדברי שוחט מסר ח"כ יוסי שריד (יח"ד) את הדברים הבאים:
"מדי יום נוכחים לדעת שההידרדרות הערכית בצה"ל מגעה לשפל המדרגה, והצבא כמעט איננו נוקף אצבע – אולי משום שכבר נואש והשלים עם העובדה שהכיבוש ישחית אותו עד תום. אם תתי אלופים מתבטאים באופן הזה, ברור לגמרי מאיפה מסריח הדג, והוא מסריח מהראש".

ח"כ רומן ברונפמן (יחד - הבחירה הדמוקרטית) אמר כי "דבריו המקוממים של תא"ל במיל' שוחט ממחישים פעם נוספת את השבר המוסרי העמוק שהכיבוש יוצר אצל חיילי וקציני צה"ל. שורה של מקרי התעללות בפלסטינים שנחשפו בתקופה האחרונה יחד עם שורה של התבטאויות קשות מלמדות כי על צה"ל להילחם ביד קשה נגד התופעה. הכיבוש משחית את החיילים ואת האזרחים והופך את חברתנו לאלימה ומעוותת. הכיבוש לעולם לא יהיה מוסרי. הדרך למחוק מעצמנו כחברה את הכתם הנוראי הזה היא לסיים את הכיבוש כמה שיותר מהר. על הרוב השפוי בחברה לחבור יחדיו להשגת מטרה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully