וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחצים על ברגותי שלא להתמודד בבחירות

25.11.2004 / 23:13

גורמים בפתח מסרו כי בכוונת ראש התנזים להגיש מועמדותו, אולם ברגותי עצמו לא אישר הדיווח. הפתח אישרר מועמדות אבו מאזן

גורמים בפתח טוענים היום כי מרואן ברגותי, ראש התנזים הכלוא בישראל, מתכוון להגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית. לידיעה לא נמסר אישור מברגותי עצמו או מעורכי דינו. בקול ישראל דווח כי בעקבות ההודעה החל מסע לחצים על ברגותי, בניסיון לשכנע אותו לחזור בו מכוונתו. מקורות פלסטיניים דיווחו כי השב"ס התיר לשר הפלסטיני, כדורא פארס לבקר מחר את ברגותי בכלא באר שבע, כדי לשכנע אותו שלא להשתתף בבחירות. גם יו"ר הרשות, רווחי פתוח, הגיש בקשה לבקרו.

במקביל, אישררה הערב המועצה המהפכנית של הפתח ברוב גדול את מועמדותו של אבו מאזן לתפקיד יו"ר הרשות בבחירות שיתקיימו ב-9 בינואר. 97 מ-129 חברי המועצה תמכו באבו מאזן. שניים נמנעו. טייב עבד אל רחים, מזכ"ל נשיאות הרשות, אמר כי חברי מועצה רבים לא יכלו להגיע לרמאללה מעזה.

אחמד ראנם, בכיר בתנועת הפתח, אמר לסוכנות "רויטרס" כי אישור מועמדות אבו מאזן מטעם התנועה לתפקיד יו"ר הרשות, "סגר את הדלת" בפני התמודדותו של מנהיג התנזים הכלוא בישראל, מרואן ברגותי, מטעם התנועה. לדבריו, אם ברצונו של ברגותי להתמודד בבחירות הוא יצטרך לרוץ באופן עצמאי.

כתב "הארץ", ארנון רגולר, מוסיף:

בימים האחרונים הוכרזה מועמדותו של אבו מאזן על ידי הוועד המרכזי של הפתח. לאחר ההכרזה התרבו הקולות הדורשים להעניק משקל רב יותר לברגותי ולאנשיו, אך רוב פעילי הפתח החזיקו בדעה, שאין להגיש את מועמדותו של ברגותי. ברגותי עצמו אמר לאחרונה כי יתן תשובתו לעניין ב-29 לחודש.

בקול ישראל דווח כי על פי ההערכות, לברגותי יש סיכויים טובים להיבחר והחמאס עשוי לתמוך בו אם יתמודד באופן עצמאי, מול מועמד הפתח. אנשי תנזים מודעים להשלכות שיהיו לפיצול בתנועה, אך כועסים על אי שיתופם בהחלטות שהביאו לבחירת אבו מאזן.

בממשלת ישראל מתנגדים לשחרור ברגותי

בממשלת ישראל דוחים את דרישות הפלסטינים לשחרר את ברגותי. סגן השר לביטחון פנים, יעקב אדרי, אמר לקול ישראל. "ברגותי שפוט להרבה שנות מאסר, ואין שום סיבה לשחרר אותו. הוא צריך לרצות את עונשו עד תם. כל הניסיונים של אישים פוליטיים בישראל לבקר, או לנסות לשחרר אותו, או לאפשר לו להשתתף בבחירות, יעלו בתוהו. לא נאפשר את זה".

לפני כשבוע הציע שר הפנים, אברהם פורז, כי על ישראל לשקול לשחרר את ברגותי, שכלוא בישראל מאפריל 2002, כדי שיוכל להתמודד בבחירות להנהגת הרשות הפלסטינית. הצעתו עוררה ביקורת חריפה בממשלה. יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער (ליכוד), אמר כי "שיחרורו של ברגותי מהכלא יהווה פגיעה חמורה בשלטון החוק ומתן לגיטימציה לטרור המופעל נגד אזרחי ישראל".

פדווא, רעייתו של ברגותי, מנהלת קמפיין חובק עולם לשחרורו ורשמה לפני כחודש את ברגותי בספר הבוחרים הפלסטיני כדי שיוכל בעתיד להשתתף בבחירות כמועמד וכבוחר. גורמים המקורבים לברגותי מודעים היטב לכוחו ברחוב הפלסטיני. עמדותיו, שיש להן משקל רב - כמו בסוגיית עסקת האסירים עם חיזבאללה, ה"הודנה", ועמדותיו ביחס ל"תוכנית ההתנתקות" ונושאים אחרים - מתפרסמות מדי כמה שבועות. גם עתה מנסים מקורביו להשתמש בסוגיית הבחירות כמנוף לשחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully