וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נמצאו ליקויים בחברה בה עבד רפאל איתן

25.11.2004 / 17:03

הוועדה לחקירת מותו קבעה כי הסיבה הישירה היא פגיעת גל גדול בגופו. גם נמל אשדוד נוקה מאחריות. השר שטרית: שום דבר לא היה עוצר את רפול מלעלות על שובר הגלים

ועדה מיוחדת שהוקמה במשרד התחבורה לבדיקת נסיבות מותו של הרמטכ"ל לשעבר, רפאל איתן ז"ל, קובעת כי הסיבה הישירה למותו היא פגיעה של גל גדול בגופו. בגלי צה"ל דווח כי הוועדה לא מצאה ליקויים בתפקוד החברה שבה הועסק רפול או בתפקוד נמל אשדוד.

יומיים לפני התאונה הקטלנית החליט איתן להפסיק את העבודה על שוברי הגלים, בעקבות הסערה הצפויה. למרות זאת, הגיע למחרת בעצמו לנמל ועמד על שובר הגלים.

"רפול הוא לא ילד שעבד אצל החברה כמו איזשהו פקיד זוטר - הוא ניהל את העניין", אמר שר התחבורה, מאיר שטרית, שקיבל היום דו"ח ביניים של מסקנות הוועדה. "הוא עצמו החליט לעבוד וללכת בעצמו, למרות שהוא ידע. הוא בעצמו פינה את האנשים, פינה את הציוד. שום תקנה ושום דבר לא היה עוצר את רפול לעלות לשובר גלים".

איתן הובא אתמול למנוחות בבית העלמין במושב תל עדשים, בטקס הלוויה צבאי, בו נכחו רבים מנכבדי האומה, בהם ראש הממשלה, אריאל שרון, נשיא המדינה, משה קצב, נשיא המדינה לשעבר, עזר ויצמן, ורבים מחברי המטכ"ל. הוא היה בן 75 במותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully