וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן הלסינג

25.11.2004 / 13:10

צחי בירן העביר שעתיים עם "ואן הלסינג" וקובע כי מדובר בסרט מגניב הרבה בזכות המחשוף של קייט בקינסייל

על פניו מדובר בסרט מדאיג. רוצה לומר, סרט שאתה מחליט להשקיע בו את מיטב כספך, אם בקולנוע או ב-DVD, עם חשש כבד כי אתה עומד ליפול חזק. ובכן למען הסר ספק, בניגוד לסקיי קפטן לדוגמה, סרט מאותה קטגוריה, לא מדובר בסרט רע.

עוד קטגוריה ש"ואן הלסינג" נופל בקרבה היא סרטי ההרפתקאות המופרכים עד מאוד כמו אחיו הדומים: "הלבוי", "ג'נטלמנים מובחרים" וכל סאגת המומיה. אמרו המומיה, ובכן הדמיון אינו מקרי כיוון שסטיבן סאמרס, שכתב וביים את הסרט אחראי לסאגה. מדובר בסרטים המבוססים על המיתולוגיה, אגדות עתיקות וקומיקס, ששולבו יחדיו לעיתים בחוסר טעם לתוצר סופי די בינוני. עוד משותף לז'אנר הוא החלטת היוצרים לצייד את הגיבורים בכלי משחית שהטכנולוגיה שלהם בדרך כלל אינה עומדת בקו אחד עם היכולת שהייתה קיימת באותה תקופה. אבל בל נהיה קטנוניים אם היינו רוצים לראות היסטוריה היינו צופים בתוכניתו של יהורם גאון – הרי באנו ליהנות ולהתבדר – אז תשכחו מהכל.

חזרה לואן הלסינג, או כמו שמכנה אותו אחד מחברי הצוות, בקטע הפספוסים, "ואן היילן" (הייתה כזאת להקה). בתפקיד הראשי אנחנו מוציאים את יו ג'קמן, חבר מחלקת הדור הצעיר של כוכבי הוליווד, הזכור לנו בעיקר בתור וולברין מסאגת אקס מן. ואן הלסינג גבר-גבר מסתורי, הנשלח לאסוף כל מיני פושעים בינלאומיים, בשליחות מסדר נזירים רב עוצמה השוכן בוותיקן, אבל כל זה לא ממש משנה. על ידידנו מוטלת משימה כפולה לשמור על חייה של נסיכת הצוענים (אותה מגלמת קייט בקינסייל המקסימה) ולסגור חשבון עם בנו של השטן בכבודו ובעצמו, הרוזן דרקולה.

דרקולה, שדמותו כיכבה כבר ביותר מדי סרטים, הוא רע יותר מיאסר ערפאת בסרט הנוכחי וכמו הראיס כמעט בלתי אפשרי להרוג אותו. הרוזן הרומני רוקם מזימה מרושעת המשלבת את יציר כפיו של ד"ר פרקנשטיין (לא התבלבלתי, התסריטאי אשם). ואן מיודענו עושה את כל שביכולתו לסכל את המגה פיגוע וכדי לא להרוס לא אגלה אם זה מצליח. מילה על קייט בקינסייל - שחקנית כה כובשת לב שאפילו המבטא הרומני המקרטע שלה לא הוריד מחינה. אקצר ואומר שהפנטזיות המרושעות מסתכמות במחשוף הנדיב שלה, שהרי מדובר בסרט המדורג כמותר לצפיית ילדים. אבל כמו התסריטאי בחרתי לשקוע בדמיונות. רק לו מותר?

לסיכומו של דבר כסרט DVD, במגבלות הז'אנר, לא מדובר בנפילה ואפילו לא מרגישים את אורכן של השעתיים עליו הוא מתפרס. סרט מגניב ולא נוסיף על כך.

צריך לציין שהסרט יצא במארז שני דיסקים הכולל תוספות רבות ונחמדות כמו הפספוסים החביבים, סיור וירטואלי בטירה של דרקולה, פרשנויות של היוצרים ומגוון אופציות משעשעות לבעלי כונן DVD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully