וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק נקראת לוודא השתתפות נרחבת בבחירות

רויטרס

23.11.2004 / 19:32

המשתתפים בוועידה הבינלאומית לשיקום עיראק, הנערכת בשארם א-שייך, הוציאו הצהרה משותפת המדגישה את הדיאלוג כמפתח לפתרון סכסוכים. המורדים לא גונו במפורש

משתתפי הוועידה הבינלאומית לשיקום עיראק, הנערכת בשארם א-שייך, קראו היום לממשלת המעבר במדינה לוודא שאנשים רבים ככל האפשר ישתתפו בבחירות במדינה, שייערכו ב-30 בינואר. ארצות הברית, האיחוד האירופי, סין, יפן ומדינות ערביות ומזרח תיכוניות הודיעו בהצהרה משותפת כי על בגדד לכנס ארגונים פוליטיים ומנהיגים אזרחיים "במטרה לעודד השתתפות נרחבת יותר בבחירות הכלליות".

בנאומים שנישאו לאורך היום חזרו שרי החוץ המשתתפים בוועידה על האמירה כי השתתפות של כל קבוצות האוכלוסיה בבחירות היא המפתח לפיוס במדינה, שבה נלחמים מורדים בממשלת המעבר וחיילי ארה"ב ובריטניה התומכים בה.

ארגונים סוניים מסוימים מאיימים להחרים את הבחירות, באופן חלקי במחאה על הכיבוש האמריקאי. ראשי הממשל הזמני בעיראק מתייחסים בביטול לחומרת האיום, שעלול להחליש את הלגיטימציה של הממשלה שתקום לאחר הבחירות.

ההצהרה המשותפת, נוסח פשרה שרובו הוסכם מספר ימים מראש, אינה מגנה את המורדים ישירות, אולם מדגישה את הדיאלוג כמפתח לפתרון בעיותיה של עיראק.

המדינות הגובלות בעיראק, אשר משתתפות בוועידה, חוששות מפילוגה של עיראק לשלושה חלקים, שאחד מהם יהיה כורדי. הן חוששות כי במקרה כזה הן תידרשנה לוותר על שטחים לטובת המדינה הכורדית העצמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully