וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטיהור האתני בדארפור הגיעה הבצורת

23.11.2004 / 12:44

המצב בחבל דארפור ממשיך להיות קשה: אחרי גירוש 1.8 מיליון בני אדם מבתיהם, מאיימת בצורת לגרום למחסור קשה במזון. הסכנה הביטחונית באזור משבשת השגת יעדי הסיוע של האו"ם לתושבים

מחוז דארפור בסודן, ש-1.8 מיליון מתושביו נאלצו לברוח מבתיהם בשל טיהור אתני, עומד עתה מול איום חדש – בצורת שפגעה קשה ביבולים. אנדרו נטסיוס, ראש הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי, אמר כי חקלאים שנותרו על אדמתם במשך 21 חודשי העימות באזור מתחילים עכשיו לקצור את יבולם, אך לא צפוי כי הם ילקטו יותר מ-10% עד 15% מהיבול הרגיל.

"היבול שהם גידלו יספיק להם אולי עד מרץ, אבל ודאי שלא עד סוף דצמבר שנה הבאה", כאשר יתבצע הקציר הבא. נטסיוס אמר לסוכנות איי.פי, כי על פי הערכת הוועדה הבינלאומית של הצלב האדום, אבדו כ-85% מהיבולים. הערכה זו תהיה כפופה להערכה נוספת שיבצע ארגון המזון והחקלאות של האו"ם.

היעדר הגשם בדארפור גורם להתייבשות מוקדמת יותר של בארות המים ומעיינות האזור. לדברי נטסיוס, המחסור הצפוי במזון הוא רק אחד מהמשברים הרבים שאיתם תתמודד הקהיליה הבינלאומית בדארפור. בעיות נוספות הן אבדן הביטחון ומהומות במחנות העקורים, גניבת משקי בית שלמים על ידי המיליציות הערביות הנתמכות על ידי הממשלה, והאיסור שהטילה הממשלה על סחר בבעלי חיים ובתבואה באזורים שבשליטת המורדים.

המצב הביטחוני המעורער בדאפור גורם לכך שעובדי סיוע מהעולם לא יכולים להגיע לכל המקומות בהם דרושה עזרתם. גם יעדי האו"ם לחלוקת מזון וחיסון צעירים אינם מושגים עקב כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully