וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי הקוורטט דנו בבחירות ברשות הפלסטינית

רויטרס

23.11.2004 / 11:59

לאחר הפגישה, שהתקיימה לפני פתיחת הוועידה בנושא עיראק בשארם א-שייח, אמר מזכ"ל האו"ם: ישראל תצטרך לאפשר תנועה. ענאן ושר החוץ הרוסי לברוב, הדגישו את חשיבות הסיוע הכלכלי לרשות

נציגי הקוורטט - ארה"ב, רוסיה, האיחוד אירופי והאו"ם - קיימו הבוקר פגישה בנושא הבחירות ברשות הפלסטינית, אותן הם רואים כשלב קריטי לקראת חידוש ההידברות בין ישראל לפלסטינים, לאחר ארבע שנות הקיפאון של האינתיפאדה. הפגישה התקיימה בשארם א-שייח, שם החלה היום ועידה העוסקת בשיקומה של עיראק. בסיום פגישת נציגי הקוורטט, האיצו חבריה בישראל לבצע הקלות כלפי הפלסטינים, והכריזו שישגרו שליחים ומומחים בינלאומיים שיסייעו לפלסטינים בניהול הבחירות.

מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, שייצג את הארגון בפגישה, אמר לאחריה: "אם הולך להתנהל מסע בחירות ולאחריו הצבעה המחייבת תנועה בשטחי הרשות הפלסטינית, יהיה צורך בהסרת חלק מההגבלות (על הפלסטינים) ואנחנו מקווים שזה אכן יקרה".

ענאן התייחס גם לסיוע הכספי שתקבל הרשות הפלסטינית: "אנחנו חייבים להבטיח שהם יקבלו את התמיכה התקציבית לה הם זקוקים, לא רק מהקוורטט אלא גם ממדינות אחרות. יש גם דיונים עם ממשלת ישראל על שחרור חלק מכספי הפלסטינים המצויים בישראל". הממשלה טענה השבוע כי הכספים היחידים של הפלסטינים המעוכבים בישראל הם כספים שבית המשפט הורה לא להעביר אליהם, במסגרת תביעות נגד הרשות של נפגעי טרור.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שייצג את רוסיה בפגישה, התייחס לסוגיית המחסומים: "אנחנו בפירוש מאמינים שכל מחווה שישראל יכולה לעשות בשלב זה לשם בניית האמון יכולה לסייע. ישראל יכולה לסייע על ידי ניהול מגעים עם הפלסטינים, שיבטיחו שכל הפלסטינים שמעוניינים להצביע יוכלו לעשות זאת".

לברוב הוסיף, כי הסוגיה הכלכלית קריטית לפלסטינים: "אני חושב שחברי הקוורטט ינסו לעשות משהו בעצמם, ולעודד אחרים, כולל ארגונים בינלאומיים, לעשות את אותו הדבר". הן ענאן והן לברוב לא הזכירו סכומי כסף מדוייקים שידאגו להעביר לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully