וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה לשרון: אחדות או בחירות

23.11.2004 / 7:21

פרס צפוי להציב הערב האולטימטום לראש הממשלה, אחרי שאמר אתמול: הליכוד מבזה אותנו. המוסד לבירור עתירות בעבודה הורה ליו"ר המפלגה לא לעכב הבחירות לראשות המפלגה

מפלגת העבודה מציבה לראש הממשלה, אריאל שרון, אולטימטום: או ללכת לבחירות או לצרפה לממשלת אחדות. בגלי צה"ל דווח, כי במפלגה אומרים שאין מקום עוד להמשיך ולתת לשרון רשת ביטחון בהצבעות בכנסת, מבלי לקבל תמורתה דבר. על פי הדיווח, את האולטימטום יציב לשרון יו"ר מפלגת העבודה, שמעון פרס, בפגישתם החודשית - במסגרת תפקידו של פרס כראש האופוזיציה - שתתקיים הערב. פרס צפוי לומר לשרון שמפלגתו תפעל להקדמת הבחירות אם לא יפעל בתוך ימים להקמת ממשלת אחדות.

פרס אמר אתמול ל"מעריב": "הליכוד מבזה אותנו, הם לא רוצים את השותפות איתנו, אבל מוכנים ליהנות מתמיכתנו". בשיחות פנימיות אמר בתגובה שרון כי "לא יקבל איומים". אתמול נמנעו חברי סיעת העבודה בהצבעות אי אמון נגד הממשלה בכנסת, אך בישיבת הסיעה הוחלט להגיש הצעת אי אמון עצמאית על רקע דו"ח העוני. "הליכוד רוצה שנתמוך בכל ולא נקבל כלום, אבל שניקח אחריות למצב הכלכלי והחברתי ושניהיה אחראים לעוני", אמר פרס בישיבה.

אם אכן תתעקש מפלגת העבודה על צירופה לממשלת אחדות, הדבר צפוי להעמיד את שרון בבעיה, מכיוון שבמפלגתו קיימת התנגדות רחבה למהלך כזה. יו"ר המרכז הנבחר, השר צחי הנגבי, שתמך בתחילת מסע הבחירות שלו לראשות המרכז בפתיחת פתח לצירוף העבודה לממשלה, נאלץ לסגת מעמדתו, כדי להבטיח את נצחונו לאור ההתנגדות העיקשת לכך במרכז הליכוד. מרכז הליכוד אף קיבל החלטה נגד כניסת העבודה לממשלה בדיון מיוחד שעסק בכך.

בתוך כך, הורה הלילה המוסד לבירור עתירות במפלגת העבודה לפרס לכנס את מרכז המפלגה ב-30 בנובמבר, כדי לדון בקביעת מועד לבחירות לראשות המפלגה. היום אמורה להתכנס לשכת מפלגת העבודה, כדי לדחות את כינוס המרכז, במטרה לעכב בכך את הבחירות הפנימיות לבקשתם של מספר בכירים במפלגה. למהלך של עיכוב הבחירות התנגד אחד המתמודדים - ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully