וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריה נוספת סביב אבטחת בוש בצ'ילה

22.11.2004 / 14:42

אחרי שנשיא ארה"ב נאלץ להתערב כדי להכניס את מאבטחו האישי לאירוע, בוטלה ארוחה חגיגית בגלל ויכוח לגבי סידורי האבטחה. נשיא צ'ילה סירב שאורחיו יעברו בדיקות ביטחוניות

ארוחה חגיגית שתוכננה להערך בארמון הנשיאותי בצ'ילה, לכבוד ביקורו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בוטלה בעקבות ויכוח על אבטחת האירוע. השירות החשאי האמריקאי, האחראי על אבטחת הנשיא, התעקש לבדוק בקפידה את כל המוזמנים לאירוע ועמיתיהם הצי'ליאנים סירבו.

לארוחה החגיגית בארמון הוזמנו 230 אורחים מכובדים אך בשירות החשאי לא הסכימו להתפשר ודרשו כי כולם יעברו, אחר כבוד, דרך שערי גילוי המתכות. גורמים בכירים בצ'ילה אמרו לסי.אן.אן כי הנשיא המארח, ריקרדו לאגוס, ראה באמצעי האבטחה השפלה לאורחיו וסירב לקבל את הדרישה האמריקאית. כתוצאה מכך התקיימה ארוחה מצומצת בהרבה, שכללה כ-20 מוזמנים בלבד בחדר האוכל הפרטי של לאגוס.

אתמול דווח בתקשורת הבינלאומית בהרחבה על תקרית אחרת שאירעה במהלך פסגת 21 המדינות בצ'ילה. במהלך כניסת הנשיא בוש לאולם הוועידה בלמו אנשי הביטחון הצ'יליאנים את מאבטחיו וסירבו לתת להם להתלוות אליו. בוש הבחין בעימות שפרץ, חזר לאחור, הושיט יד לתוך ההמולה ושלה ממנה את מאבטחו האישי.

התקשורת המקומית עסקה רבות באבטחת הנשיא המבקר ורבים טענו כי מדובר באמצעים מופרזים. גורמים בבית הלבן הבהירו כי מדובר באמצעים הדרושים בכדי להגן על הנשיא בכל מקום בו הוא מבקר. בממשל האמריקאי ביקשו להבהיר כי למרות החיכוכים סביב נושא האבטחה, יחסי שתי המדינות לא נפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully