וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיינו של ערפאת: הוא לא הורעל

22.11.2004 / 13:32

נאסר אל קידווה הודיע כי בתיקו הרפואי של הראיס לא מופיע איבחון לגבי סיבת מותו. האשים ישראל באחריות להידרדרות מצבו הבריאותי בשל המצור סביב המוקטעה

אחיינו של יאסר ערפאת, נאסר אל-קידווה, שקיבל את תיקו הרפואי של יו"ר הרשות, טוען כי בתיק הרפואי אין אבחון ברור בנוגע לסיבת מותו, אך לא התגלו בגופו שרידים של רעל שמוכר לרופאים.
עם זאת, אמר אל-קידווה לעיתונאים, כי למצור הישראלי הממושך על המוקטעה יש חלק במותו, וכי ההנהגה הישראלית אחראית במידה רבה להידרדרותו הבריאותית של ערפאת. מאז אושפז ערפאת בצרפת, ועוד יותר מכך מאז מת, גברו השמועות הרבות על כי ייתכן ומותו נגרם בשל הרעלה שבוצעה על ידי ישראל

בגלי צה"ל דווח, כי הדו"ח מתייחס רק לשינויים במצבו הרפואי של ערפאת במהלך אישפוזו אך לא נוקב כנראה בשם מחלה או תסמונת שהביאו לבסוף למותו. נכתב בין השאר כי מערכת הדם בגופו קרסה ושהוא לקה בשטף דם במוחו.

לילה שאהיד, שגרירת אש"ף בצרפת, הודיעה כי ההנהגה הפלסטינית השיגה הסכמה של גורמים צרפתיים למסירת התיק מבית החולים "פרסי" לאל-קידווה, המשמש כנציג הרשות הפלסטינית באו"ם, בנוסף למסירתו לאשת ערפאת, סוהא.

אל-קידווא הוא בין קרובי המשפחה המעטים של ערפאת, היכולים על פי החוק הצרפתי לבקש לעיין בדו"חות הרפואיים הסודיים של ערפאת. דובר משרד ההגנה הצרפתי אמר שלשום, כי פרט לסוהא ואל-קידווא, רק בתו של ערפאת, זהווא, זכאית לקבל את התיק.

על פי החוק הצרפתי קיימת סודיות על מצבו של חולה המאושפז בבתי החולים במדינה. אל המידע יכולים להיחשף רק קרובי משפחה. בשל חוק זה, סירב בית החולים לפרסם גם במהלך אשפוזו של ערפאת את מצבו הרפואי. הדבר היה מתאפשר רק אם היתה בוחרת סוהא לפרסם מידע שכזה, אך היא לא עשתה זאת, למעט כאשר פורסם כי נשלל החשד להיותו חולה בסרטן.

מזכיר הקבינט הפלסטיני, חסן אבו-ליבדה, אמר שהתיק יועבר לידי הוועדה המיוחדת שהוקמה ברשות לבדוק את נסיבות מותו של ערפאת. בראש הוועדה עומד שר הבריאות הפלסטיני, ד"ר ג'וואד א-טיבי.

מאז אושפז ערפאת בצרפת, ועוד יותר מכך מאז מת, גברו השמועות הרבות על כי ייתכן ומותו נגרם בשל הרעלה שבוצעה על ידי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully