וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענה בבריטניה: יורש העצר מתנשא על "פשוטי העם"

רויטרס

22.11.2004 / 10:04

סערה בממלכה הבריטית, לאחר שהנסיך צ'ארלס, בתגובה רשמית לבקשה של עובדת לקידום בעבודה, ציין כי הוא "לא מבין מה הבעיה של אנשים היום? כל אחד חושב שהוא יכול לעשות כל עבודה?"

יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'ארלס, מעורר סערה בבריטניה, לאחר שהביע את דעתו על אפשרויות הקידום של עובדי בית המלוכה. אחת מעוזרותיו האישיות של הנסיך ביקשה לקבל הכשרה והסמכה לעמדות בכירות יותר. "מה הבעיה של אנשים היום?", כתב צ'ארלס בתזכיר בעניין, שהוקרא בבית הדין לעבודה. "מדוע כולם חושבים שהם מסוגלים לבצע פעולות גם אם פעולות אלה הן הרבה מעבר ליכולתם? אנשים חושבים שהם יכולים להיות זמרי רוק, שופטים בבית המשפט העליון, כוכבי טלוויזיה, בלי להשקיע את העבודה הדרושה ובלי שיהיו להם כישורים טבעיים", כתב.

מבקריו של הנסיך ראו בהתפרצותו עדות להתנשאות, וניסיון למנוע מאנשים להתקדם בהיררכיה החברתית הבריטית, הידועה לשמצה בהטיה המעמדית שלה. כעת צפוי הנסיך להגיב להאשמות על היותו מיושן ולא מעודכן. אתמול נמסר כי בסמינר שייערך היום בלונדון, יטען הנסיך כי דעותיו אולי מיושנות, אך אין בכך לומר כי הן שגויות.

צ'ארלס מתכוון להכחיש את הטענה שהוא אינו חושב שאנשים צריכים לעשות מאמץ להתעלות מעל מעמדם. "הצלחה יכולה לבוא בהרבה דרכים. להיות אינסטלטור או בנאי זה הישג לא פחות מרשים מאשר להיות רופא או עורך דין", צפוי צ'ארלס לומר, על פי פרסומים בתקשורת הבריטית אתמול. "לא לכולם אותם הכישורים והיכולות, אך כולם, אם יקבלו את החינוך הנכון, יכולים לתרום תרומה משמעותית לקהילותיהם ולמדינה. שאפתנות היא דבר טוב ואסור שתוגבל בשל נקודת הפתיחה של האדם".

שר החינוך, צ'ארלס קלארק, אמר בשבוע שעבר, כי מוטב שהנסיך יחשוב בזהירות לפני שהוא מחליט להתערב בענייני חינוך, וכי עליו לא לרפות את ידיהם של ילדים שאפתניים. קלארק בירך אתמול על ההבהרה. "זה בהחלט סוגר את הפרק הזה ומעיד על המחויבות שלו לשאפתנות של האנשים", אמר השר לבי.בי.סי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully