וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בי"ס בריטי פתר את בעיית האלימות בהפסקות

21.11.2004 / 12:19

בביה"ס שבדרום לונדון הוקצו מועדים שונים להפסקות, לכיתות שונות - 150 תלמידים בלבד בכל פעם. המנהל: זו לא פריצת דרך מדעית, אבל זה מצליח בצורה יוצאת דופן

בית ספר בבריטניה הצליח להפחית את מספר מקרי האלימות באמצעות שיטה פשוטה ומקורית – ויסות התלמידים היוצאים להפסקה למספר מועדים שונים. באקדמיית "בלקסלי" לעסקים, בה לומדים אלף תלמידים, מתקיימות מספר הפסקות אוכל בזמנים שונים כך שלא יותר מ-150 ילדים נמצאים מחוץ לשיעור.

טום ווידואוס, מנהל בית הספר, שבדרום לונדון, מספר ל"גרדיאן" כי "התלמידים שלנו באים מאזור בו אלימות והפחדה מצויים עמוק במנטליות שלהם. הם מתגוררים באזור בו הם חשופים לפעילות כנופיות, סמים ואלימות, בכל ערב נתון". השיטה החדשה היא כה מוצלחת שהמורים בבית הספר כבר לא צריכים לערוך סיורי מנע במהלך ההפסקות, כיוון שהתקריות האלימות פסקו.

ההישגים של בית הספר בדרום לונדון יהוו דוגמה לבית ספר נוספים, כשיוצגו השבוע בכנס מיוחד שנערך על ידי משרד החינוך, במסגרת "שבוע המלחמה בבריונות". "הטקטיקה שלנו היא לא ממש פריצת דרך מדעית אבל מצליחה בצורה יוצאת דופן", מסביר מנהל ביה"ס, "ברור שהוצאת אלף תלמידים לחצר בו זמנית מהווה מתכון למהומות, בו אלה שזוממים לתקוף אחרים או לעסוק בפעילות בלתי חוקית יכולים לעשות זאת מבלי שייתפסו".

לא קיים רישום מדויק של מקרי האלימות בבית הספר המדובר, אך בשנים קודמות סולקו מבית הספר 20 תלמידים ואילו בשנה האחרונה הושעו רק חמישה. מחקרים קובעים כי כמחצית מתלמידי בריטניה נפלו קורבן לאלימות או התנכלות בבתי הספר, ובכל שנה ידוע על בין 16 ל-20 מקרי התאבדות כתוצאה מכך. בקו מיוחד שנפתח לטובת קורבות אלימות בבית ספר התקבלו יותר מ-31 אלף פניות בשנה האחרונה – זאת לעומת 21 אלף שנרשמו בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully