וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוהא טסה לטוניס עם התיק הרפואי

21.11.2004 / 10:44

פרקליטי אלמנת היו"ר טוענים כי תיקיו הרפואיים של בעלה יכולים להימסר רק לה ולבתה. הרשויות הצרפתיות מכירות לעת עתה גם בזכותו של האחיין, שגריר אש"ף באו"ם נאצר אלקדווה

סוהא ערפאת קיבלה את תיקיו הרפואיים של בעלה המנוח, יאסר ערפאת, ביום שישי האחרון, וטסה עוד באותו יום לטוניס. זאת בזמן שאחיינו של ערפאת, נאצר אלקדווה, צפוי היה להגיע לפריס על מנת לקבל את אותם מסמכים עצמם.

סוכנות הידיעות AFP מדווחת, כי תיקיו הרפואיים של היו"ר מעוררים מחלוקת - בעוד שהרשות תובעת אותם, כ"מסמכים היסטוריים" החשובים לעם הפלסטיני, תובעת סוהא, דרך פרקליטיה, כי רק היא תהיה זכאית לקבלם, ולהחליט מה יעשה עימם.

דובר משרד ההגנה הצרפתי, ז'אן-פרנסואה ביורו, אמר אמש כי לאלקדווה ישנה זכות לקבל גישה אל המידע אם יבקש זאת.
אולם פרקליטיה של סוהא ערפאת טענו, כי התיק יכול להינתן רק "לילדים ולאלמנה". ביורו הגיב לדברים, באומרו, כי משרד ההגנה לא יכול אשר או להכחיש את טענות הפרקליטים, אולם בכל מקרה לאלדקווה ישנה זכות לראות את התיקים, אם ירצה בכך.

מוקדם יותר, מסרו עורכי הדין של אלמנת היושב ראש, כי היא קיבלה עותק של התיק הרפואי בצהרי יום שישי האחרון וכי היא החלה ללומדו. יש לציין, כי סיבת מותו של ערפאת, אשר אושפז בבית החולים פרסי ב-29 באוקטובר, ונפטר בו ב-11 בנובמבר, לא הובהרה עד כה.

בהצהרת פרקליטיה של סוהא היא "מודה מעמקי לבבה לצרפת, הנשיא ז'אק שיראק וכל הרשויות הצרפתיות, בעיקר צוותי המחלקה ההמטולוגית ומחלקת חדר המיון בבית החולים על תמיכתם יוצאת הדופן".

אלקדווה, השליח הפלסטיני באו"ם, הוגדר רשמית כשאר בשרו הקרוב ביותר של ערפאת על ידי הרשויות הצרפתיות, ביחד עם סוהא, ובתם בת התשע. על פי החוק הצרפתי פרטים רפואיים ניתנים רק לבן משפחה.

אלקדווה אמור היה למסור את התיקים הרפואיים של ערפאת לוועדה בדרג שרים, שהוקמה כדי לחקור את הסיבות למות היו"ר, ועל פי דיווח גלי צה"ל אף אכן הגיע היום לפריס, על מנת לקבל את המסמכים. סוהא, שמעוררת כעת את חוקי החיסיון הרפואי הצרפתיים, שומרת בשלב זה על אחיזה איתנה במידע על הטיפול בערפאת בימיו האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully