וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת מהנדס מע"צ דורשת לחקור את ערוץ 2

21.11.2004 / 17:30

בנו של מהנדס מע"צ שהתאבד בעקבות תחקיר ערוץ 2, דורש לבצע חקירה כנגד הערוץ "שלחץ כביכול על ההדק". מנכ"ל חברת החדשות מותח ביקורת חריפה על דברי השר שטרית כנגד הערוץ

בנו של יצחק הרשקוביץ, מהנדס מע"צ שהתאבד בסוף השבוע לאחר ששודר תחקיר בעניינו בערוץ 2, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל, כי המשפחה תדרוש לפתוח בחקירה כנגד הערוץ. "אחרי שנלווה אותו היום בדרכו האחרונה, אנחנו נבקש לבצע חקירה נגד ערוץ 2 והעומד בראשו כרמל לוצטי, שלחץ כביכול על ההדק", אמר אלעזר הבן. עוד טען הבן, כי גורם כלכלי עמד מאחורי פרסום התחקיר. הרשקוביץ נטמן אחר הצהריים בבית העלמין בנצרת עילית.

הרשקוביץ התאבד בירייה בשבת בבוקר, ליד ביתו בנצרת עילית, לאחר שידור כתבת תחקיר באולפן שישי של חדשות ערוץ 2, בה הועלו האשמות על ליקויים בתפקודו ועל שחיתות במע"צ. בכתבה הוצגו כמה מקרים של מפגעים בכבישים שגרמו לתאונות ולאובדן חיי אדם, ונאמר כי למרות אחריותו למפגעים אלה, נותר הרשקוביץ בתפקידו, ואף אמור היה להתמנות לסמנכ"ל במע"צ החדשה בעוד כשבועיים.

מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, שלום קיטל, דחה את הטענות, לפיהן הרשקוביץ לא קיבל זכות תגובה לתחקיר. בעקבות הביקורת שהשמיע שר התחבורה, מאיר שטרית, כנגד חברת החדשות, על פיו התחקיר בערוץ 2 הציג תמונה מעוותת של עבודתו של הרשקוביץ, תוך הסתמכות על מקורות שחלקם אינטרסנטיים, תקף קיטל בחריפות את השר. ביקורתו של קיטל התמקדה בשימוש שעשה שטרית בביטוי "סיכול ממוקד" להגדרת התחקיר. "שר שבאמת מזועזע לא רוקד על הדם, ולא משתמש בביטויים קופירייטריים כדי לקבל כותרת גדולה. למאיר שטרית אין מושג ירוק לגבי הפרטים המדוייקים של התחקיר" טען קיטל.

עד הבוקר נמנע ערוץ 2 מלפרסם תגובה לביקורת שהופנתה כנגדו, והסתפק בתגובה לקונית על פיה בערוץ "מזועזעים מהתאבדותו של הרשקוביץ. התחקיר על מע"צ נעשה במשך חודשים ארוכים תוך שמירה קפדנית על כללי העבודה העיתונאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully