וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תערער על גזר דינו של מרדכי

18.5.2001 / 6:56

השר לשעבר הורשע בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים, ונידון ל-18 חודשי מאסר על תנאי; פרקליטת המדינה החליטה לערער ולדרוש הטלת מאסר בפועל; גורמים בפרקליטות: העונש קל מדי

פרקליטות המדינה תערער בימים הקרובים על קולת העונש שנגזר על השר לשעבר, יצחק מרדכי, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים, ונידון ל-18 חודשי מאסר על תנאי. הערעור, עליו החליטה פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, יוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי התובע בתיק, עו"ד אלי אברבנאל, מפרקליטות ירושלים.

בערעור תבקש הפרקליטות להטיל על מרדכי עונש מאסר לתקופה שתקבע בהתאם לשיקול בית המשפט, כפי שביקשה לפני מתן גזר הדין. גורמים בכירים בפרקליטות מסרו ל"ידיעות אחרונות" כי נימוקי הערעור יתבססו על עמדת השופטת רבקה פרדימן-פלדמן, שהיתה בדעת מיעוט, וסברה כי יש להטיל על מרדכי עונש של ארבעה חודשי מאסר בפועל, ושנת מאסר על תנאי.

לדברי גורמים משפטיים, בשל חומרת העבירות, הפרקליטות מתקשה להשלים עם הפער בין העונש שביקשה מבית המשפט, לבין העונש שנגזר על מרדכי בסופו של דבר. לטענתם, אילו היה בית המשפט גוזר על מרדכי עונש של ריצוי המאסר בעבודות שירות, היתה הפרקליטות מקבלת את גזר הדין. "ברור שהעונש קל מדי, ומהווה סטיה מנורמת הענישה שמבקשת הפרליטות להטיל על מורשעים בעבירות מין", טוענים בפרקליטות.

סיבה נוספת להגשת הערעור: גזר הדין מאפשר למרדכי להמשיך ולכהן כחבר כנסת, כל עוד לא נגזר עליו עונש מאסר בפועל, גם אם הורשע בעבירה שיש עמה קלון. לאחר מתן גזר דינו של מרדכי, אמר יועץ התקשורת שלו, אייל ארד, כי אין בכוונת השר לשעבר להתפטר מהכנסת, אלא להילחם על חפותו. עם זאת, הסכים מרדכי להמשך השעייתו מהכנסת כל עוד ההליכים המשפטיים בעניינו נמשכים. במקביל, מתכוון גם מרדכי להגיש ערעור על עצם הרשעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully